Összesen 10 komment
Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


A régi Erzsébet híd nagyságrenddel szebb volt, ráadásul erősebb is. Sávoly Pál erőszakossága miatt van ez a silányabb híd. A szélesebb nyomsávnak nem örülhetünk, mert autópálya lett a hídból, a BAH csomóponton át idehozták be az M1 és az M7 forgalmát, az autókat átvezetik a városon, ki egészen az Örs Vezér térig egy gyorsforgalmi úttal megerősítve.
Ez egy katasztrofális koncepció volt, ma is túlzsúfolttá teszi a Rákóczi utat olyan autókkal amelyek csak áthajtanak a városon.


A szépségről lehet vitatkozni.
Az kétségtelen, hogy a régi Erzsébet híd jobban illett Budapest eklektikus városképéhez, de az új sem csúnya, sőt.
Az is igaz, hogy a pár évvel korábban épített egyik kölni híd megszólalásig hasonlít az új Erzsébet hídra...
Az viszont valóban tűrhetetlen, hogy egy autópálya forgalmát vezeti át a városon, mérhetetlenül szennyezve a levegőt.
Ezen változtatni kéne!
Visszatenni a villamost, max. 1-1 sáv autóforgalmat engedélyezni, a járdákat kiszélesíteni, fákat ültetni.
Ezt Bécsben megoldották: Mariahilfer str.

Válaszok:
Urmanczy | 2019. november 25. 13:12
darvaskristof | 2019. november 25. 15:14

@Marxi1954

Ezzel nem értek egyet. Ha már megépült ez a széles út akkor használjuk.Az új Erzsébet hidat a régi köntösbe kellene felöltöztetni, megtartva a hídpályát és a kábeleket!

Válaszok:
darvaskristof | 2019. november 25. 15:16

@Marxi1954

A faültetés gondolom már a pesti utakra vonatkozik, nem a hídra.
A hídon én is örömmel látnám vissza a villamost, én mondjuk megtartanám mellette a 2x2 sávot, de abból csak egyet vinnék tovább a Szabad Sajtó út felé, a másikat levinném a rakpartra. A budai lehajtónál pedig megnézném, nem lehetne-e kettőre csökkenteni a sávok számát és a rakpartra vezető lehajtón folytatni a járdát, hogy ne csak lépcsőn lehessen gyalog lemenni.

Válaszok:
Sándor | 2019. november 25. 15:39

@Urmanczy

A régi dolgok újonnani visszaépítése általában nem szokott hitelesre sikerülni.

Válaszok:
Sándor | 2019. november 25. 15:41

@darvaskristof

A híd szerkezete nem bírja el a villamost!

Válaszok:
darvaskristof | 2019. november 26. 14:36

@darvaskristof

Dehogynem. Most fejezték be a Parlamentnél a régi házat újjáépítve.Igaz nem kőből van, hanem beton kőburkolattal, de pont olyan mint volt korábban.

Válaszok:
darvaskristof | 2019. november 26. 14:35

@Sándor

Ez kétségtelen, majdnem írtam is az előbb, hogy a Kossuth téri metróállomást kivételnek tartom, miután az épület két másik eleme megvolt, ott indokolt volt visszaépítés.
Viszont az Erzsébet hídnál attól tartok, hogy egy ilyen "felöltöztetés" a híd régi szépségét nem adná rendesen vissza.
És nota bene a mai Erzsébet híd én sem tartom csúnyának, abból a korszakból kevesebb hídunk is van.


@Sándor

Azt tudom, hogy a híd jelenleg nem bírja el a villamost, de a soron következő nagyobb felújításnál szerintem meg kell vizsgálni, hogy a villamos visszatételére alkalmassá lehet-e tenni a hidat és annak mik lennének a költségei.

Válaszok:
Sándor | 2019. december 3. 11:16

@darvaskristof

Nem feltétlenül kellene rávinni a villamost. Anno a híd újjáépítése előtt a Klotild palota előtt volt a végállomás. De a hídra terelt forgalom lényegesen csökkenthető a BAH csomópont rendezésével, az autópálya elterelésével az M0 irányába.
Ami a hidat, hidakat illeti mind a mai napig szűk keresztmetszet Pest és Buda között a sok autóval. Nos anno a hídpénz szedése nem volt az ördögtől való és három belvárosi hídon: Lánchíd, Erzsébet híd, Szabadság híd újra bevezetném.