Összesen 3 komment
Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


A forgalmi adatok alakulasa alapjan a repuloter jelentos bovitesek ele nez, mindezt azonban gatolja a rossz megkozelithetoseg. A gyorsvasut hianya mar most hatalmas forgalmi terhelest ro a kornyezo utvonalakra, amelyek egyebkent is elavultak, bovitesre, felujitasra szorulnak. A helyzetet csak rontani fogja az M4-es autopalya kiepulese es a Galvani hid megepulese amennyiben a csatlakozo uthalozati osszekottetesek kapacitasan nem javitanak.
Ketsegtelen, hogy a ferihegyi gyorsforgami ut felujitasa nem varathat magara tovabb, de onmagaban nem sokat er es nem is kivitelezheto az Ulloi ut felujitasa es negysavosra bovitese nelkul ill. a villamos kozepre helyezesevel es meghosszabbitasaval a vecsesi TESCO-ig.
Termeszetesen a Kecskemet-Lajosmizsei es a Burma vasutvonalak egyuttal kulonszintu keresztezodest kell, hogy kapjanak mert enelkul jelentos forgalomlassito tenyezot kepeznenek az Ulloi uton, ami egyuttal a kornyezeti terheles novekedest, ill. levegominoseg romlast is jelentene.


A Ferihegy 1-es terminált műemléki szempontokat is fegyelembe véve néhány éve nagyon szépen felújították. A Malév csődjére hivatkozva viszont pár éve bezárták. Nagy kár! A privatizált reptér vezetése sokáig elképesztő bádog kasznikban bonyolította a fapados forgalmat. A kormány erőteljes kérésének eleget téve, most építettek új fapados terminált, ahelyett, hogy a felújított Ferihegy-1-et újra nyitnák. A reptér bővítéséről csak tervek vannak, most a járvány miatt valószínűleg tervek is maradnak. Ez a következménye a reptér magánkézbe adásának.


Bár a szocreál stílus nem szívem csücske, a Ferihegy -1 terminál ennek stílusnak egy kiemelkedő jól sikerült példája. Nagy kár, hogy a felújítás után bezárták, nem használják.