Zsiray-Rummer Zoltán a minap cikkben foglalta össze a PestBuda.hu-n, hogy is áll jelenleg a Széll Kálmán tér átépítése, írása itt olvasható.
A szerző most régi képeket gyűjtött össze, hogy megmutassa, milyen volt Buda központi csomópontja a 20. század során. A képek forrása a Fortepan.
1933, még sportpályákkal, háttérben a Margit körúti kis házsor, ahol a Meki is van
1941 körül, már közlekedési csomópont, a régi Gomba-amőbákkal
1952, még amőbákkal, az 56-os villamos hurokvágányában vörös csillaggal
1974, a két éve átadott metrókijárati „legyezővel”
1975, színesben
Ezek a cikkek is érdekelhetik
Átadták a megújult Gabriel García Márquez parkot Újlipótvárosban
2024. március 28. 12:30
A XIII. kerületi Pozsonyi út északi végén található a Gabriel García Márquez park, ahol a 2022-ben lebontott benzinkút helyén és a környező területeken zöld felület lett. A parkban sétautakat alakítottak ki, fákat és cserjéket ültettek, padokat és egy kerékpáros-szervizpontot is elhelyeztek.
Dajka Margit-szobrot állítanak Terézvárosban
2024. március 27. 11:00
A VI. kerületi Bajcsy-Zsilinszky közben szobrot állítanak Dajka Margit színésznőnek. Az utca is megújul, sétálóutcává alakul, a parkolósávok átépülnek, fákat ültetnek, virágládákat és utcabútorokat is elhelyeznek.
Az utolsó magyar gyártású gőzmozdony
2024. március 26. 14:00
A magyar vasúti járműgyártásban 65 évvel ezelőtt, 1959 tavaszán lezárult egy korszak, elkészült az utolsó gőzmozdony. A mozdonyt 1959. március 20-án adták át a MÁV-nak, és a mozdony másnap, 1959. március 21-én indult el a Nyugati pályaudvarról a próbaútjára.
Hozzászólások
Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!
Bejelentkezés Regisztráció