Az Ördög-árok medre Budán, a II. kerületben általában elég kiábrándító látvány: egy betonlapokkal kirakott mély csatorna, amelyben nincs semmi. Esetleg egy kis szemét, olykor-olykor egy-egy vékonyan csordogáló kis ér. A patak vesztét főleg a vízgyűjtőterület beépítése hozta: nincs honnan összegyűjtenie a vizet, mert az elfolyik a csatornákba, ahelyett, hogy a föld beinná.
Tegnap az eső után viszont tombolva zúdult le a mély patakmederben a víz, hogy aztán a Riadó utca után eltűnjön a föld alatti csatornájában. A látvány önmagáért beszélt: most már értjük, hogy ez a patak egykor (1875 nyarán) e tudta önteni a fél Tabánt is. Ilyet valószínűleg a Kelemen László utcánál álló nyárfa se gyakran látott, pedig az már jó néhány évtizede ott áll…
Ha önnek is van képe a megáradt patakról, ossza meg velünk a pestbuda.hu Facebook-oldalán!
Fotó: Viczián Zsófia
Ezek a cikkek is érdekelhetik
Átadták a megújult Gabriel García Márquez parkot Újlipótvárosban
2024. március 28. 12:30
A XIII. kerületi Pozsonyi út északi végén található a Gabriel García Márquez park, ahol a 2022-ben lebontott benzinkút helyén és a környező területeken zöld felület lett. A parkban sétautakat alakítottak ki, fákat és cserjéket ültettek, padokat és egy kerékpáros-szervizpontot is elhelyeztek.
Dajka Margit-szobrot állítanak Terézvárosban
2024. március 27. 11:00
A VI. kerületi Bajcsy-Zsilinszky közben szobrot állítanak Dajka Margit színésznőnek. Az utca is megújul, sétálóutcává alakul, a parkolósávok átépülnek, fákat ültetnek, virágládákat és utcabútorokat is elhelyeznek.
Az utolsó magyar gyártású gőzmozdony
2024. március 26. 14:00
A magyar vasúti járműgyártásban 65 évvel ezelőtt, 1959 tavaszán lezárult egy korszak, elkészült az utolsó gőzmozdony. A mozdonyt 1959. március 20-án adták át a MÁV-nak, és a mozdony másnap, 1959. március 21-én indult el a Nyugati pályaudvarról a próbaútjára.
Hozzászólások
Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!
Bejelentkezés Regisztráció