Amikor egy fontos kötöttpályás vonal kiesik egy időre a forgalomból, az mindig sok bosszúsággal jár. A Hűvösvölgytől a Budagyöngyéig (de praktikusan inkább a Széll Kálmán térig) tartó villamosközlekedés több mint három hónapos kiesése még talán e mezőnyben is minősítetten nehéz volt. A vonalnak ugyanis a domborzati viszonyok miatt egyetlen alternatívája a Hűvösvölgyi út, amelyen „alapesetben” is szinte folyamatos a kocsisor. A pótlóbuszok annak ellenére gyakran csak araszolni tudtak, hogy minden lehetséges szakaszon elkülönítettek számukra egy keskeny buszsávot.

Semmi kétség ugyanakkor, a pálya megújítását tovább halogatni már nem lehetett. Pontosabban a támfalak megerősítését a Kelemen László utcai megálló közelében: azok olyan mértékben károsodtak, hogy a szakasz kezdett veszélyessé válni. A kövek, amelyeket valamikor a XIX. század utolsó évtizedeiben nagy alapossággal raktak le az Ördög-árok akkor még bővizű patakmedre mellé, sok mindent kibírtak, csak a rájuk növő kisebb erdőség gyökereinek nem tudtak már ellenállni.

Hasonló okból már rendeltek el vágányzárat korábban is ezen a vonalon: 2013 őszén a Nagyhíd megállónál lévő töltés támfalait kellett helyrehozni. Az elmúlt hónapokban óriási munkát végeztek el a szakemberek: a síneket egy jókora szakaszon (a Kelemen László utcától a Riadó utcáig) fel kellett szedni, a korábbi töltést megtisztítani, az óriási betonelemeket beemelni, beépíteni, és aztán az egészet visszacsinálni. A munka lényegében el is készült, iskolakezdésre újra visszaállt a rendszer.

Az egyetlen új peron, Kelemen László utca (Fotó: Viczián Zsófia)

A támfalcsere mellett néhány nagyon problémás helyen is sikerült a pályát felújítani, így például a Völgy utcai megállónál vagy a Vadaskerti út és a Szerb Antal utca közti szakaszon. Külön öröm, hogy az érintett szakaszon se az óriási nyárfának, se a gesztenyefasornak nem esett bántódása.

A felújítás látványos változást nem hozott, pedig e hosszú vágányzár talán néhány további fontos probléma megoldására is alkalmat kínálhatott volna. (A pontos listát lásd itt.) Az egész nyáron át tartó, nevezzük így, bosszúság ennyire volt elég: a menetidő nem lett gyorsabb, a peronok nem lettek se magasabbak (amely egy jövőbeli akadálymentes szerelvény előfeltétele volna), se rendezettebbek, a villamos siklásának hangja a megmaradt hibák miatt ugyanolyan hangos. Talán a BKK-nál arra gondoltak: nyár lesz jövőre is?