Tavaly májusban két hétig ideiglenesen, csúcsidőszakban személyvonatok közlekedtek a balparti körvasúton, a Budapest–Hatvan vasútvonalról Újpesten át Piliscsabára. A felmért utasigények, a járatok nagy kihasználtsága visszaigazolta a vasúttársaság azon elképzelését, hogy ebben a viszonylatban a közlekedés állandó jelleggel megvalósuljon – írja közleményében a MÁV.

Tavasztól a Piliscsaba és Angyalföld között félóránként közlekedő vonatok munkanapokon a balparti körvasúton át tovább közlekednek Rákosig (Fotó: mavcsoport.hu)

A tervek szerint idén tavasztól a Piliscsaba és Angyalföld között félóránként közlekedő vonatok munkanapokon a balparti körvasúton át tovább közlekednek Rákosig. Kísérleti jelleggel Újpalotán megállóhelyet létesít a vasúttársaság, 350 méterre a 7-es buszcsalád Molnár Viktor utcai megállóhelyétől.

Az új állomástól 350 méterre található a 7-es buszcsalád Molnár Viktor utcai megállóhelye (Fotó: mavcsoport.hu)

Mindkét oldalon egy-egy 85 méter hosszú magasperon épül, utasbeállóval, térvilágítással, valamint hangos utastájékoztató rendszerrel. A peronokhoz rámpa épül, így megvalósul az akadálymentes megközelítés is. Jelenleg zajlik a peronépítés, a felsővezetéket érintő munkákat pedig már be is fejezték.

A tapasztalatok alapján születik döntés a további fejlesztésről.

Forrás: MÁV Zrt.

Nyitókép: Új vasútállomás épül Újpalotán (Fotó: mavcsoport.hu)