A budapesti közlekedés javításáért és a Városliget autómentesítéséért több beruházás előkészítése zajlik a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa és a kormány döntése alapján. A cél, hogy a Kós Károly sétány és a Hősök tere a gyalogosoké, pihenni vágyóké legyen. Ezt a jelenlegi átmenő forgalom másfelé terelésével és a közösségi közlekedés erősítésével lehet megoldani.

Közlekedésfejlesztési tervek: új felüljáró és P+R parkolók (Forrás: Budapest Fejlesztési Központ) 

Ennek érdekében új pesti felüljárót terveznek a Rákosrendező pályaudvar fölött. A Szegedi út vonalában építendő felüljáró biztosítja a 3-as villamos meghosszabbítását, valamint összeköti Angyalföldet és Zuglót.

A közbeszerzési eljárást januárban írták ki, a nyertessel május elején írta alá a szerződést a Budapest Fejlesztési Központ. A nyertes tervező a Speciálterv – erről Vitézy Dávid, Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója számolt be közösségi oldalán.

A fejlesztési program másik eleme P+R parkolóházak létesítése az M3 autópálya-bevezető – Hungária körút – Mexikói út csomópontjában, a Mexikói úti Kisföldalatti-végállomásnál. A tervezésre vonatkozó közbeszerzési eljárást május elején hirdette meg a Budapest Fejlesztési Központ.

Az autómentes Városliget terveiről egy új honlapon, a www.automentesvarosliget.hu oldalon tájékozódhatnak az érdeklődők. A tervek szerint itt majd kérdőíveken is elmondhatják észrevételeiket a környéken élők és közlekedők.

A gyalogosoké, pihenni vágyóké lesz a Kós Károly sétány a Városligetben. Az autómentes sétány látványterve (Forrás: Városliget Zrt.)

A kormány – a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) javaslatát elfogadva – 2020-ban döntött arról, hogy a Kós Károly sétányt lezárja az autóforgalom elől, a Városligetet teljes egészében a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak adja át. Arról is döntés született, hogy teljesen autómentes lesz a város ikonikus történelmi tere, a Hősök tere, mind a Műcsarnok, mind a Szépművészeti Múzeum előtt és megszűnik a felszíni parkolás a Városligetben (az Állatkerti körút egy rövid szakaszát kivéve).  

A parkolást a Liget Budapest projektben épült Dózsa György úti mélygarázs és a tervezett új Mexikói úti P+R látja el.

Nyitókép: Teljesen autómentes lesz a Kós Károly sétány, a Hősök tere a Műcsarnok és a Szépművészeti Múzeum előtt, megszűnik a felszíni parkolás a Városligetben (Fotó: Both Balázs/pestbuda.hu)