A Budapest Fejlesztési Központban (BFK) a kormány megbízásából elkezdte a 71-es vasútvonal Rákospalota–Újpest–Veresegyház–Vác vasútvonal felújításának tervezését, ennek a beruházásnak része a Rákospalota–Újpest állomás teljes megújítása és korszerűsítése is – közölte mai Facebook-posztjában Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója.

Szűk és korszerűtlen peronok (forrás: Vizézy Dávid/Facebook)

A BFK által megbízott vasúttervezővel a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia alapján az elmúlt hónapokban véglegesítették a jövőbeni vágányképet, két középperon fogadja majd a váci és veresegyházi vonatokat a jövőben.

Ezt követően felkértek három építészirodát, a Sporaarchitects, az RJZS és a Paragram csapatát, hogy tegyenek koncepcionális javaslatokat az új Rákospalota–Újpest állomásra. A terveket tegnap egyeztették a IV. és a XV. kerület főépítészeivel és a Fővárosi Önkormányzat szakmai stábjával. Véleményeiket beépítve dolgoznak tovább, és választják ki rövidesen a továbbtervezés irányait.

Az RJZS koncepcióterve, amely a vasút mellett kisebb városközponti, kereskedelmi funkciókat képzelt el nagy ívű kapcsolatrendszerrel a két terület között (forrás: Vitézy Dávid/Facebook)

Ami biztos, RákospalotaÚjpesten a mai szűk peronok helyét tágas, akadálymentes, fedett, korszerű középperonok veszik át. A peronok megközelítése teljesen akadálymentes lesz, a történeti állomásépület megmarad és megújul. A peronok déli irányba tolódnak el, északi kijáratuk lesz a mai állomásépület környékén, déli végük közelebb kerül az Árpád úti felüljáróhoz, ahol gyalogos- és kerékpáros-aluljáró kötné össze Újpestet Rákospalotával. A vasútmenti közterületeket megújítják, épülnek új B+R kerékpártárolók és valószínűleg P+R parkoló is, bár ebben még nincs egyetértés az önkormányzatokkal.

A Sporaarchitects terve karakteres építészeti megoldásokkal (forrás: Vitézy Dávid/Facebook)
  

Vitézy Dávid kiemelte: az M3-as metró északi meghosszabbításának BKK által készített terveihez illesztik az elképzeléseket, ha egyszer megépül a metró, színvonalas átszállópont jöjjön létre a vasút és a metró között.

A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában rögzített cél az, hogy RákospalotaÚjpestről óránként 8-10 vonat induljon a Nyugatiba a 70-es és 71-es vonalak fejlesztése nyomán. Ezáltal Budapest közlekedésében és az állomás körüli városrészek belvárosi kapcsolatrendszerében is fontos szerepet játszhat a vasút – summázta.

Forrás: Vitézy Dávid/Facebook

Nyitókép: A Paragram koncepcióterve új déli aluljáróval, mely az M3-as metró jövőben tervezett állomásához is csatlakozhat, illetve új kerékpáros-gyalogos átjáró is létesülhet (forrás: Vitézy Dávid/Facebook)