Az M3-as metró felújítási munkálatai során a belvárosi mélyvezetésű állomások akadálymentesítése jelentette a metrófelújítás legnagyobb kihívását – írja közleményében a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) Zrt.  

A megújított metróvonalon ferde pályás felvonókat alakítanak ki, amelyek a BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatóság javaslatai alapján hat állomáson biztosítják majd az egyenlő esélyű közlekedést: a Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Klinikák állomáson kívül  a Ferenciek terén, az Arany János utcai állomáson és a Nyugati pályaudvaron. 

Májusban megnyílik a meteróvonal három belvárosi szakasza (fotó: Balogh Zoltán/MTI)

A világszerte egyre gyakrabban alkalmazott eszközt Magyarországon elsőként a 3-as metró utasai használhatják majd. A ferde pályás liftek a mozgólépcső aknájában haladnak majd, közvetlenül a lépcsők mellett.

Kurucz Zoltán, a ferde pályás liftek tervezője a BKV Zrt. videójában elmondta: mivel az érintett szakaszokon a metróvonal az autóút alatt halad, ezért ezeken az állomásokon függőleges felvonókat nem lehetett beépíteni, ezért kellett azok helyett ferde pályás lifteket beépíteni. Arról is beszélt, hogy a liftbe egyszerre nyolc ember vagy egy kerekesszékes és kísérője fér el. A felvonó a mozgólépcsővel azonos sebességgel mozog majd. Tájékoztatása szerint a ferde pályás lift működése „szinte 100 százalékban megegyezik” a budavári siklóéval. Ferde pályás felvonók metróban csak Stockholmban és New Yorkban vannak. A budapesti építésben svéd, görög és francia szakemberek is részt vesznek – tette hozzá Kurucz Zoltán.

(Forrás:  m3felujitas.hu/MTI)

Nyítókép: Az M3-as metróvonal utasai használhatják először hazánkban a ferde pályás felvonót (fotó: BKV)