Hétköznaponként újra a teljes vonalon, Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között jár a 3-as metró március 20-a, hétfő délutántól. A Nagyvárad téren és a Lehel téren még tart a felújítás, ezért ezeken az állomásokon nem állnak meg a szerelvények, a lezárt állomások környéke pótlóbusszal és egyéb járatokkal közelíthető meg – közölte honlapján a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

Mint írják: hétköznap egész nap a teljes vonalon jár a metró, már az esti órákban sem kell pótlóbuszra szállni. Hétvégén csak Újpest-központ és a Göncz Árpád városközpont között közlekednek a szerelvények, a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között az M3-as pótlóbusszal lehet utazni. 

Március 20-tól hétköznap egész nap a teljes vonalon jár a 3-as metró, már az esti órákban sem kell pótlóbuszra szállni (Fotó: BKK)

A BKK közlése szerint a Nagyvárad tér és térsége a Népligettől induló M30-as állomáspótló busszal, a Keleti pályaudvar és a belváros felől az új jelzése szerint 23-as (korábbi 2M) és a 24-es villamosokkal, a Semmelweis Klinikák felől rövid gyaloglással vagy MOL Bubival érhető el. A Lehel tér és környéke a Nyugati pályaudvartól az M14-es állomáspótló busszal, a Göncz Árpád városközpont felől a meghosszabbított útvonalon közlekedő 34-es és 106-os buszokkal érhető el.

Hétvégén a Lehel tér és a Nagyvárad tér is elérhető a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között közlekedő M3-as pótlóbuszokkal, ezért az M14-es és az M30-as állomáspótló járatok ekkor nem közlekednek, viszont a 34-es és a 106-os buszok a hétköznapokkal megegyezően a Göncz Árpád városközpont helyett a Lehel térig közlekednek.

A Ferenciek tere felújított állomását januárban adták át (Fotó: MTI/Balogh Zoltán)

A M3-as metró közlekedési rendjének változásához igazodva változik a metróhoz kapcsolódó felszíni közlekedés is. A BKK a témában társadalmi egyeztetést tartott, melynek eredménye a társaság oldalán ismerhető meg. Több járat számozása és útvonala is megváltozik Dél-Pesten, Észak-Pesten, Angyalföldön, Óbudán és Hungária körgyűrűn belüli területen.

Az M3-as metró felújítása 2017 őszén kezdődött el. Az öt és fél éve tartó rekonstrukció alatt teljesen megújult a metróvonal infrastruktúrája: többek között új vágányokat és kitérőket építettek be, kicserélték a biztosítóberendezéseket, és szigetelték az alagutakat is.

Közlik azt is, hogy a felújításnak köszönhetően minden állomás és megálló új külsőt és belsőt kapott, valamint nagy hangsúlyt fektettek az akadálymentesítésre is. Ennek keretében lifteket és ferde pályás felvonókat építettek be, hogy a mozgásukban korlátozott emberek is tudják használni a metrót, illetve taktilis jelekkel segítik a látásukban korlátozott emberek közlekedését.

 Minden metróállomás és megálló új külsőt és belsőt kapott a felújítás során (Fotó: MTI/Balogh Zoltán)

Az ország legforgalmasabb vasútvonalának számító M3-as metró felújítása – várhatóan két hónap múlva – a Nagyvárad tér és a Lehel tér állomások megnyitásával fejeződik be. Májustól már mindennap a teljes vonalon közlekednek a szerelvények, és az összes állomást használhatják az utasok. A rekonstrukció befejezése után szinte egy vadonatúj metrót kapnak vissza a budapestiek és a fővárosba látogatók.

Forrás: Budapesti Közlekedési Központ

Nyitókép: Március 20-tól újra a teljes vonalon jár a 3-as metró hétköznaponként (Fotó: BKK)