shabby
Negyven éve járnak Tatra villamosok Budapesten
2019. január 11. 19:07 - A képen nem Tatra, hanem a lengyel Solaris Tramino látható. Hogy jobb-e mint a CAF, az kb. egy hónappal ezelőttig volt kérdés. Akkor a spanyol gyár megvette a Solarist. A Tatra pedig nem exportál sehova, mert 1998-ban csődbe ment. Az Ön által említett RT6
2019. január 11. 19:07 - A képen nem Tatra, hanem a lengyel Solaris Tramino látható. Hogy jobb-e mint a CAF, az kb. egy hónappal ezelőttig volt kérdés. Akkor a spanyol gyár megvette a Solarist. A Tatra pedig nem exportál sehova, mert 1998-ban csődbe ment. Az Ön által említett RT6
Negyven éve járnak Tatra villamosok Budapesten
2019. január 11. 19:29 - "Ennek keretében az elavult, sokszor a századelőn készült (ekkor még 35 ilyen villamos közlekedett Budapesten) helyett új, korszerűbb szerelvényekre volt szükség, amelyet a Ganz már nem tudott teljesíteni." Nos, a helyzet ennél súlyosabb volt. A század
2019. január 11. 19:29 - "Ennek keretében az elavult, sokszor a századelőn készült (ekkor még 35 ilyen villamos közlekedett Budapesten) helyett új, korszerűbb szerelvényekre volt szükség, amelyet a Ganz már nem tudott teljesíteni." Nos, a helyzet ennél súlyosabb volt. A század
Hatvan éve jelentek meg a csuklós buszok Budapesten
2020. november 8. 20:27 - Az Ikarus semmilyen emeletes buszt nem épített. A hivatkozott pécsi járművet a Volán jogelődje építette össze két Ikarus 556-osból. A korabeli csuklósok kétszáz fős befogadóképessége pedig egy korabeli propagandahazugság. Ha a busz alapterületéből (2.5x16
2020. november 8. 20:27 - Az Ikarus semmilyen emeletes buszt nem épített. A hivatkozott pécsi járművet a Volán jogelődje építette össze két Ikarus 556-osból. A korabeli csuklósok kétszáz fős befogadóképessége pedig egy korabeli propagandahazugság. Ha a busz alapterületéből (2.5x16
Az üvöltő Bengálik – Nem váltak be Budapesten az első csuklós villamosok
2021. október 17. 14:42 - "Budapestről 1980-ra teljesen kikoptak ezek a járművek..." 1983-ra koptak ki. "...de a vidéki nagyvárosokban vígan és nagy megelégedésre közlekedtek." Hát, az lehet, hogy vígan, de hogy nagy megelégedésre, az barokkos túlzás. "... de a vidéki
2021. október 17. 14:42 - "Budapestről 1980-ra teljesen kikoptak ezek a járművek..." 1983-ra koptak ki. "...de a vidéki nagyvárosokban vígan és nagy megelégedésre közlekedtek." Hát, az lehet, hogy vígan, de hogy nagy megelégedésre, az barokkos túlzás. "... de a vidéki
Az üvöltő Bengálik – Nem váltak be Budapesten az első csuklós villamosok
2021. október 17. 18:26 - Nem, a Ganz-csuklósokból 152 készült. Pályaszámaik 1300-1370 (71 db), a második sorozaté 1400-1481 (81 db). Ez összesen a 152. A félreértést az 1371 és 1399 közötti hiányzó pályaszámok okozzák. A két sorozat műszakilag teljesen azonos, a különbség mindöss
2021. október 17. 18:26 - Nem, a Ganz-csuklósokból 152 készült. Pályaszámaik 1300-1370 (71 db), a második sorozaté 1400-1481 (81 db). Ez összesen a 152. A félreértést az 1371 és 1399 közötti hiányzó pályaszámok okozzák. A két sorozat műszakilag teljesen azonos, a különbség mindöss
Az üvöltő Bengálik – Nem váltak be Budapesten az első csuklós villamosok
2021. október 17. 19:32 - Na, sikerült sok marhaságot összeírnom, és még a matek se jött ki... Amit a műszaki részről írtam, úgy marhaság, ahogy van, kéretik elfelejteni. Nézzük a pályaszámokat. Az eredeti széria nem 1300-tól 1370-ig, hanem csak 1301-től, de nem 1370-ig, ha
2021. október 17. 19:32 - Na, sikerült sok marhaságot összeírnom, és még a matek se jött ki... Amit a műszaki részről írtam, úgy marhaság, ahogy van, kéretik elfelejteni. Nézzük a pályaszámokat. Az eredeti széria nem 1300-tól 1370-ig, hanem csak 1301-től, de nem 1370-ig, ha
Az üvöltő Bengálik – Nem váltak be Budapesten az első csuklós villamosok
2021. október 18. 14:54 - Ez sufnituningos hegesztés kényszermegoldás volt, eleve rövid időre, a metró beindulásáig akarták a villamosközlekedést fenntartani. Az így okozott kár azonban hosszabb távú, máig velünk élő. A műszaki károkat persze rég felszámolták azóta, de a fejekben
2021. október 18. 14:54 - Ez sufnituningos hegesztés kényszermegoldás volt, eleve rövid időre, a metró beindulásáig akarták a villamosközlekedést fenntartani. Az így okozott kár azonban hosszabb távú, máig velünk élő. A műszaki károkat persze rég felszámolták azóta, de a fejekben
További cikkeink
Miért kellett negyedszázadot várni a Margit-szigetre vezető híd megépítésére?
Miért nem épült meg negyedszázadon keresztül a Margit-szigeti szárnyhíd, holott már eleve úgy tervezték a hidat, hogy arról egy szárny vezessen a szigetre? Mi kellett ahhoz, hogy 125 évvel ezelőtt döntés szülessen a megépítéséről?
Felújítják Budán a Nagy Imre teret
A II. kerületi Nagy Imre tér átalakul: korszerűbb játszóteret, díszsétányt és nagyobb kutyafuttatót is kialakítanak. Az akadálymentes parkba új növényeket is ültetnek.
Új gyalogátkelőhely épül az Astoriánál
Új jelzőlámpás zebrát alakítanak ki az Astoriánál, a Rákóczi úton összekötve a Múzeum körút és a Károly körút járdáit. Ezzel az összeköttetéssel a gyalog közlekedők akadálymentesen és kerülő nélkül kelhetnek át az úton.