A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén döntöttek arról, hogy egyszerre újítanák fel a Lánchidat és a várhegyi alagutat, így az autósoknak várhatóan másfél évig kell forgalomkorlátozásra számítaniuk a környéken.
Tarlós István főpolgármester a napirend tárgyalásakor elmondta, hogy a rekonstrukcióra szereztek a kormánytól hétmilliárd forintot, és a nettó kivitelezési idő 18 hónap. A testület még döntött arról, hogy a Lánchíd, a Széchenyi István tér alatti villamos-közúti aluljáró, a várhegyi alagút, valamint a Clark Ádám tér felújítása egy ütemben történjen meg.
A testület emellett lehetővé tette, hogy a Rác fürdő a főváros tulajdonába kerülését, valamint egy ezt megerősítő szavazást követően 2,5 milliárd forint összértékű hitelből váljon megnyithatóvá.
A fővárosi önkormányzat együttműködési megállapodást kötött a Magyar Kerékpárosklubbal, amelynek célja, hogy teljesüljenek a fővárosi önkormányzat Balázs Mór tervében és a Budapest 2030 hosszú távú városfejlesztési koncepciójában kitűzött forgalmi célok, illetve, hogy Budapest egyre élhetőbbé, közúthálózata és közterületei pedig kerékpárosbaráttá váljon.
(MTI)
Ezek a cikkek is érdekelhetik
Pozsonyból Pestre – Országház-tervek a reformkorban
2025. július 3. 14:00
Az 1825-ben Pozsonyba egybehívott országgyűlés a reformkornak és Magyarország polgári átalakulásának a nyitányát jelentette. Az ezt követő reformkori országgyűléseken merült fel, hogy az országgyűlést Pozsonyból Pestre kellene helyezni és ott új Országházat építeni. Többféle elgondolás látott napvilágot, amelyek végül nem valósultak meg. Az országgyűlés Pesten tartását viszont 1848 áprilisában törvény mondta ki, és júliusban ott is nyílt meg.
Így indult újra a második világháború után a budapesti autóbusz-közlekedés
2025. július 2. 9:00
Nyolcvan évvel ezelőtt, a második világháborús pusztításból ocsúdó Budapestnek égető szüksége volt autóbuszokra, hiszen az ideiglenes hidakon villamosok nem közlekedhettek. A két városrész, Pest és Buda között a tömegközlekedést csak autóbuszokkal lehetett megszervezni, de használható járművek alig maradtak. Ezért volt jelentős, hogy 1945. július 2-án megindult Pest és Buda között az autóbusz-közlekedés.
Széchenyi al-dunai útja
2025. június 28. 16:00
Széchenyi István 1830. június 24-én elindult Pestről egy hosszú többhetes utazásra. A célja ezzel az volt, hogy Pest és Magyarország, illetve az egész Habsburg Birodalom számára felmérje az Al-Duna szabályozásának lehetőségét. Mivel Pest alapvetően egy kereskedőváros volt, az Al-Duna hajózhatóvá tétele a város további növekedésének egyik alapja volt.
Hozzászólások
Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!
Bejelentkezés Regisztráció