Organizációs okok miatt szükséges a Szabadság híd lezárása – közölte Tarlós István főpolgármester pénteken a Hír TV Reggeli Járat című műsorában.
Viszonylag rövid időre, pár hónapra zárják le a hidat, mert fejlesztik a dél-budai villamoshálózatot – mondta Tarlós István, hozzátéve, hogy a fejlesztés során az összes peront is átépítik. Megjegyezte, a fejlesztésnek már régen meg kellett volna történnie.
A Demokratikus Koalíció kritikáira is reagálva Tarlós István úgy fogalmazott: „tehát mi nem ad hoc liberális karneválok miatt zárjuk le hidat, mint annak idején hetente a Lánchidat Gy. Németh Erzsébet és állandó jellegű társtettesei tették, hanem olyan okból, aminek eredményeképpen a budapestieknek valami hasznuk is keletkezik”.
A 3-as metróvonal felújítása alatti járműpótlásról szólva elmondta, a 150 csuklós pótlóbusz csak a metró nyomvonalának egy-egy szakaszán közlekedik majd, és nem az egymástól 17 kilométerre lévő végállomások között. A metróvonal infrastruktúrájának felújítása ugyanis három szakaszban valósul meg, és a buszok a szakaszos kivitelezésnek megfelelően járnak majd – mondta.
(MTI)
Ezek a cikkek is érdekelhetik
Új játszótér épült Angyalföldön
2025. július 4. 17:00
A XIII. kerületben átadták a Dévényi utca és a Kisgömb utca sarkán található új játszóteret. A 600 négyzetméteres terület korábban építési telek volt. A játszótér egyharmadán zöldfelületet alakítottak ki, 15 fát ültettek.
Felújítják a Nemzeti Tornacsarnok épületét
2025. július 4. 13:00
A Kallina Mór által tervezett Szentkirályi utcai egykori Nemzeti Tornacsarnokot, amely jelenleg a Pázmány Péter Katolikus Egyetemhez tartozik, hamarosan felújítják. Az eredetileg 1870-ben átadott épület homlokzatát megőrzik és helyreállítják, belül előadókat, szemináriumi termeket, irodákat és tornatermet alakítanak ki, és egy új, földszintes épület is készül.
Így indult újra a második világháború után a budapesti autóbusz-közlekedés
2025. július 2. 9:00
Nyolcvan évvel ezelőtt, a második világháborús pusztításból ocsúdó Budapestnek égető szüksége volt autóbuszokra, hiszen az ideiglenes hidakon villamosok nem közlekedhettek. A két városrész, Pest és Buda között a tömegközlekedést csak autóbuszokkal lehetett megszervezni, de használható járművek alig maradtak. Ezért volt jelentős, hogy 1945. július 2-án megindult Pest és Buda között az autóbusz-közlekedés.
Hozzászólások
Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!
Bejelentkezés Regisztráció