A Magyar Építők arról ír: közbeszerzés jelent meg a TED-en azzal kapcsolatban, hogy meghosszabbítanák a 3-as metrót északi irányban. A Budapesti Közlekedési Központ által kiírt hirdetmény tárgya a 3-as metró északi meghosszabbításának tervi előkészítése, az engedélyes és kiviteli terv készítése.
A megvalósítandó új metró vonalszakaszon négy új közbenső állomást (két felszín alattit és két felszínit) hoznának létre, valamint kiegészítő járműtelepet és a Rákospalota-Újpest állomáshoz kapcsolódva P+R parkolót is létrehoznának.
A végállomás a Megyeri úton lenne, ahol a Külső Szilágyi úti kereszteződésnél intermodális csomópontot hoznának létre új vasúti megállóhellyel, buszvégállomással, P+R parkolókkal.
Ezek a cikkek is érdekelhetik
Így indult újra a második világháború után a budapesti autóbusz-közlekedés
2025. július 2. 9:00
Nyolcvan évvel ezelőtt, a második világháborús pusztításból ocsúdó Budapestnek égető szüksége volt autóbuszokra, hiszen az ideiglenes hidakon villamosok nem közlekedhettek. A két városrész, Pest és Buda között a tömegközlekedést csak autóbuszokkal lehetett megszervezni, de használható járművek alig maradtak. Ezért volt jelentős, hogy 1945. július 2-án megindult Pest és Buda között az autóbusz-közlekedés.
Széchenyi al-dunai útja
2025. június 28. 16:00
Széchenyi István 1830. június 24-én elindult Pestről egy hosszú többhetes utazásra. A célja ezzel az volt, hogy Pest és Magyarország, illetve az egész Habsburg Birodalom számára felmérje az Al-Duna szabályozásának lehetőségét. Mivel Pest alapvetően egy kereskedőváros volt, az Al-Duna hajózhatóvá tétele a város további növekedésének egyik alapja volt.
Hozzászólások
Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!
Bejelentkezés Regisztráció