Kisebb felújításon esik át a Keleti pályaudvar csarnoképülete ezekben a napokban, ami azért is örvendetes hír, mert az utóbbi időben meglehetősen sok bírálat érte a Rochlitz Gyula által tervezett, 1884-ben átadott épületet, lepusztult állapota miatt.
A MÁV közleménye szerint helyreállítják a megkopott falakat a csarnokban és az utasforgalmi területeken, újraaszfaltozzák az utasperonokat a csarnok egész területén, 8670 négyzetméteren, lebontják a használaton kívüli, egykori büféket, pavilonokat, kicserélik a padokat és a szemeteseket, virágosítják és rendbe teszik a főbejárat mellett lévő zöldterületeket, de ugyanezt a munkát elvégzik az oldalsó kapuk közelében is.
Karbantartási munkák a Keleti pályaudvaron. Az épületet Rochlitz Gyula tervezte, 1884-ben adták át (Forrás: MÁV Zrt.)
Az utaskiszolgálás is komfortosabb lesz, új modern utastájékoztató LED kijelzőfalat telepítenek a csarnokba, kicserélik az utastájékoztató piktogramokat, lecserélnek 300 lámpatestet, hogy energiatakarékosabb és hatékonyabb legyen a világítás.
A közlemény szerint elvégzik a szükséges beavatkozásokat a teljes felsővezeték-hálózaton, az állomási biztosítóberendezésen, az energia-ellátási hálózatokon is. Mindemellett javítják a vasúti pályát a pályaudvar teljes hálózatán: 463 darab talpfát, 3155 darab vasbeton aljat, 716 méter sínt, továbbá 131 darab váltóalkatrészt és 1210 méteren ágyazatot is cserélnek.
Újraaszfaltozzák az utasperonokat a csarnok egész területén, 8670 négyzetméteren (Forrás: MÁV Zrt.)
A vasúti pályát a pályaudvar teljes hálózatán felújítják (Forrás: MÁV Zrt.)
A pályaudvar csarnokában található, használaton kívüli bódékat is elbontják (Forrás: MÁV Zrt.)
A MÁV mindezektől a munkálatoktól azt várja, hogy javulni fog a pályaudvar szolgáltatásainak színvonala és jobban betartható lesz a menetrend.
A Keleti pályaudvaron az említett feladatokon május 13. óta naponta több mint száz szakember dolgozik, a munkálatok május 26-án fejeződnek be, így másnap hajnalban meg is indulhat a menetrend szerinti vonatközlekedés.
(Forrás: MÁV-közlemény)
Nyitókép: Karbantartási munkák a Keleti pályaudvaron; a vágánycsarnok acél tetőszerkezetét Feketeházy János tervezte (Forrás: MÁV Zrt.)
Hozzászólások
Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!
Bejelentkezés Regisztráció