Teljesen autómentessé válik a Városliget, lezárják a Kós Károly sétányt az autóforgalom elől – egyebek között erről írt a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója pénteken a Facebook-oldalán az ügyben előző nap közzétett kormányhatározatra hivatkozva, amelyben az előkészítési és tervezési feladatok határidejeként 2023 közepe van megjelölve – írja az MTI.

Vitézy Dávid azt írta: a Karácsony Gergely főpolgármester és Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter vezetésével működő Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) javaslatát elfogadva a kormány úgy döntött, hogy a Kós Károly sétányt lezárja az autóforgalom elől és a Városligetet teljes egészében a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak adja át.

Az autómentes Vároliget terve (Forrás: Budapest Fejlesztési Központ)

A Városliget autómentesítésének terveit a városvezetés és a kormány egyetértése alapján a Budapest Fejlesztési Központ készíti elő, Fürjes Balázs államtitkár irányítása mellett – közölte. Mint a bejegyzésben olvasható, a kormányhatározatban rögzített közlekedéspolitikai célok és intézkedések között szerepel az is, hogy csúcsidőn kívül az Állatkerti körutat is lezárják.

A forgalmi korlátozás a trolibuszokat nem érinti. Teljesen autómentes lesz a Hősök tere mind a Műcsarnok, mind a Szépművészeti Múzeum előtt, megszűnik a felszíni parkolás a Városligetben – az Állatkerti körút egy rövid szakaszát kivéve –, a célforgalmi parkolási igényeket a Liget Budapest projektben épült új Dózsa György úti mélygarázs látja majd el.

Teljesen autómentes lesz a Hősök tere a Műcsarnok és a a Szépművészeti Múzeum előtt, megszűnik a felszíni parkolás a Városligetben (Fotó: Both Balázs/pestbuda.hu)

A Műcsarnok előtt 2023-tól már nem lesz kocsisor (Fotó: Both Balázs/pestbuda.hu)

Az M3-as autópálya felől érkező autóforgalom számára 1500 férőhelyes új P+R parkoló épülhet az autópálya-bevezető–Hungária gyűrű–Mexikói út csomópontjában, a Mexikói úti kisföldalatti-végállomásnál.

A külső kerületekből és az észak-pesti elővárosokból érkezők így sokkal könnyebben válthatnak majd az autóról kisföldalattira, villamosra vagy trolibuszra, sőt a jövőben akár vasútra is. Az új parkolók tervezését még idén nyáron megkezdik – írta Vitézy Dávid. Közölte: új közúti és villamosfelüljáró tervezését kezdi meg a BFK a Nagy Lajos király útja és Szegedi út vonalában, a váci vasútvonal és Rákosrendező fölött, a Béke térig. Az új felüljáró összeköti Zuglót Angyalfölddel, tehermentesítheti a Hungária körutat és segíthet az M3-as autópályáról érkező forgalomnak az autók elől elzárt Városliget elkerülésében.

A városligeti Millennium híd 1896-ban, sétáló emberekkel (Fotó: FSZEK Budapest Gyűjtemény)

Az új villamoskapcsolat pedig a 3-as villamosgyűrű folytatását jelenti majd Angyalföld felé. A Budapest Fejlesztési Központ a fenti előkészítési, tervezési feladatokat a Budapesti Közlekedési Központtal együttműködésben végzi majd a kormányhatározat szerint. A kormányhatározat szerint az engedélyes és kiviteli tervek elkészítésének, valamint a hatósági engedélyeztetésnek a határideje 2023 júniusának vége.

Forrás: MTI

Nyitókép: A Zielinski híd 2020-ban, ez a rész is autómentes lesz (Fotó: Both Balázs/pestbuda.hu)