2020. április 22. 10:00

A budapestiek bevonásával újulhat meg a Petőfi híd, valamint a Boráros tér és környezete. Április 22. és május 12. között várják a fővárosiak véleményét a jelenlegi állapotról és ötleteit a rekonstrukcióról, ezek figyelembevételével készítik majd el a felújításra vonatkozó tanulmánytervet.

Társadalmi egyeztetés indult a mai napon, április 22-én a Petőfi híd, valamint a Boráros tér és környezete felújításáról – írja az MTI.

Az egyeztetés célja, hogy az érintett lakosság, továbbá a térség közvetlen környezetét rendszeresen használók megkérdezésével, valamennyi érintett szereplő aktív bevonásával történjen a felújítás előkészítése. Fontos, hogy az érintettek megismerjék a tervezett elképzeléseket, és véleménynyilvánításukhoz rendelkezésre álljon a szükséges csatorna. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) fontosnak tartja, hogy minél szélesebb körű egyeztetés előzze meg a tervek kialakítását.

A BKK közleménye szerint a bkk.hu/fejleszteseink/tarsadalmi-egyeztetes-petofi-hid-tersege/ oldalon várják a lakosság véleményét április 22. és május 12. között.

A Petőfi híd madártávlatból (Fotó: Civertan Grafikai Stúdió, Jászai Balázs)

Az érintettek fejlesztési ötleteit, illetve a jelenlegi állapottal kapcsolatos észrevételeit a BKK feldolgozza a felújításra vonatkozó tanulmányterv végleges kidolgozásakor. Ez a tanulmányterv lesz az alapja a későbbiekben elkészülő kiviteli terveknek.

A vélemények összesítése, feldolgozása és értékelése után a társadalmi egyeztetés eredménye a BKK oldalán elérhető lesz, a tanulmányterv pedig várhatóan ez év őszén jelenik majd meg. 

A Boráros tér, a Petőfi híd pesti hídfője felülnézetből (Fotó: bkk.hu)

A Petőfi híd és környéke mai ismert kialakítását az 1980-as évek elején nyerte el. Abban az időben a Petőfi híd volt a térségben az utolsó átkelési lehetőség a Dunán a város és az ország keleti és nyugati fele között. Ehhez igazodva tervezték meg a hídhoz kapcsolódó úthálózatot, amelynek elsődleges célja a közúti gépjárműforgalom minél zavartalanabb kiszolgálása volt.

A hídfőkben a gyalogosközlekedés számára aluljárókat létesítettek, a Boráros téren autópályacsomópont-szerű lehajtók épültek, így a híd kapcsolatai és környezete ma már nem felel meg a jó gyalogoskapcsolatokkal bíró, élhető belvárosi tereket létrehozni szándékozó várostervezési elveknek.

A Boráros tér, az aluljáró építkezése a Petőfi híd felé nézve 1981-ben (Fotó: Fortepan/Ferencvárosi Helytörténeti Gyűjtemény)

A Lánchidat követően a Petőfi híd lehet a következő Duna-híd a fővárosban, amelyet felújítanak. A fejlesztés részeként nemcsak a híd, hanem a hozzá kapcsolódó budai és pesti csomópontok környezete is megújulhat, és a térségben tervezett egyéb fejlesztéseket – például a Közraktár utca forgalomcsillapítását vagy a H6-os és a H7-es HÉV fejlesztését – is elvégezhetik.

Forrás: MTI, bkk.hu

Nyitókép: A Petőfi híd (Fotó: ujbuda.hu)

 

vissza a teljes nézetre