Az 1980-as években épült óbudai felüljáró felújítása során többek között a pályaszerkezetet és a szigetelést is kicserélik, emellett új vasbeton monolit szegély épül korláttal – írja az Óbuda című kerületi újság.

A hídfőknél új dilatációs szerkezet épül be, a víznyelőket megtisztítják. A támfalak és a hídfők beton felületeinek lokális hibáit kijavítják, akárcsak a pilléroszlopok lokális hibáit. Az óbudai csomópontban a 364 méter hosszú déli és a 322 méteres északi közúti felüljárók újulnak meg.

A Flórián téri felüljárót az 1980-as években a megnövekedett forgalom miatt építették, hogy meggyorsítsa az áthaladó forgalmat. A kétszer két  sávos felüljárónak a tér tehermentesítése volt a feladata, másrészt bekötötte a kelet-nyugati közlekedési tengelyt biztosító Árpád hídhoz az észak-dél irányú budai közlekedést.

A Flórián téri felüljáró építése 1982-ben (Forrás: Fortepan)

Az így kialakult két közlekedési tengely – észak-dél, kelet-nyugat – összekapcsolása adja ma is a tér elsődleges városi szerepét, amely tömegközlekedési csomópont lett. Szintén ebben az időszakban épült meg az aluljárórendszer is, mellyel így három szintes közlekedési csomópont létesült a tér közepén.

Olvassa el korábbi cikkünket a témáról: Tudta, hogy ókori és középkori romokra épült a Flórián téri felüljáró?

Forrás: Óbuda Újság, 2019. szeptember