2019. május 14. 10:15

Várhatóan július közepén már egészen a Kelenföldi pályaudvarig lehet utazni az 1-es villamossal, ekkor készül el a meghosszabbított szakasz a Fehérvári út és az Etele tér között. Ez jelentős változást hozhat Budapest életében.

A tervek szerint 2019 nyarán indul a villamosforgalom az 1-es villamos Kelenföld vasútállomásig meghosszabbított új szakaszán. Ezáltal létrejön az összeköttetés az Etele téri végállomáson az 1-es villamos, a vasút, a helyközi buszjáratok, a fővárosi kelenföldi buszjáratok, az M4-es metró és a budai fonódó hálózat 19-es és 49-es villamosjárata között.

Az 1-es vonal meghosszabbításának köszönhetően az Etele téri csomópont hatékonyan összekapcsolódik majd Kelenfölddel és Dél-Pesttel, valamint az agglomerációból érkezőknek gyorsabb eljutási lehetőséget biztosít a város ezen részei felé, továbbá a környéken lakóknak a belváros felé.

A BKK közleménye szerint eddig elkészültek a vágányok a Fehérvári úttól az Etele térig, burkolatot és perontetőt kaptak az új megállók, megépült az útpálya és a vágány közötti szegény és gömbsüvegsor, elkészültek az Etele téri végállomás vágánykapcsolatai és befejezték az Etele út 17-49. előtti tér, illetve az Etele park átépítését. A parkban új sétányok is lettek, elkészült egy rendezvénytér vízijátékkal, valamint a zöldfelület is megújult.

Az 1-es villamos az Árpád hídnál

A nyári üzem megindulásáig be kell fejezni az útburkolati jelek festését, füvesíteni kell a vágányszakaszt, illetve fel kell szerelni a felsővezetékeket. Az utas nélküli próbajáratok júniusban indulnak, ezek sikeressége és a járművezetők oktatása után várhatóan július közepén indul a villamosforgalom az új szakaszon, de a végállomási épület – amelynek kivitelezése jogszabályváltozás miatt csúszik – csak novemberre készül el.

A forgalom megindulása után, várhatóan az év végéig a spanyol CAF öt újabb Urbos villamost szállít majd le, amelyek ezen a vonalon állnak majd forgalomba és megegyeznek a már futó villamos szerelvényekkel.

Az építkezést az Európai Unió 8 milliárd forinttal támogatja, a beruházás kivitelezési költsége nettó 8,6 milliárd forint.

Az 1-es villamos meghosszabbított szakaszának átadásával párhuzamosan életbe lépő közlekedési változásokról a BKK rövidesen társadalmi egyeztetést indít. A tervezett változások között szerepel a 103-as busz leállítása, mivel azt teljes egészében kiváltja az 1-es villamos, új járat indulhat 203-as jelzéssel Kelenföld vasútállomás és a Móricz Zsigmond körtér között. A BKK a jövőben a 153-as és a 154-es járatot összevontan, 153-as jelzéssel közlekedtetné, a járat a Gazdagréti tértől a Nagyszőlős utcán át egészen az Infoparkig, körjáratként a BudaPart térségét is érintve közlekedne.

Forrás: Budapesti Közlekedési Központ

Nyitókép: 1-es villamos a XI. kerületben (Forrás: pestbuda.hu)

Összesen 1 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


Kétféle koncepció létezik. A minél hosszabb járatok (a prágai 23.-as nem fogják felülmúlni..) vagy sokfelé menő, elágazó rövid járatok. Ez apróbb centrumokat összekötő vonalak végén bomlik ki. Ebben a koncepcióban az a jó, hogy egy-egy centrumból sokfelé lehet menni, a gerinchálózat pedig a centrumok között mozog.
A mostani koncepcióban nem hiszek, nem örülök a járatok végtelen megnyújtásának.



Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!

Felhasználónév:
Jelszó:

Regisztráció | Elfelejtett jelszó