PaGe
Budavári Palota: lezárták a BTM bejáratát, hamarosan kezdődik a Szent István-terem helyreállítása
2019. november 22. 19:22 - Aki ebben a témában mélyebbre is kíván ásni, érdeklik a publikus részletek, annak alkalma nyílik meghallgatni rzzrl kapcsolatos falkutatások, restaurátori, művészettörténész és építész előadásában a legutóbbi feltárt építéstörténeti újdonságokat jövő hétf
2019. november 22. 19:22 - Aki ebben a témában mélyebbre is kíván ásni, érdeklik a publikus részletek, annak alkalma nyílik meghallgatni rzzrl kapcsolatos falkutatások, restaurátori, művészettörténész és építész előadásában a legutóbbi feltárt építéstörténeti újdonságokat jövő hétf
A híd, amely életet vitt a lezárt Duna-ágba
2019. december 30. 17:00 - Csepeli lakóként mondhatom, hogy a Gubacsi-híd a kerületünk egyik fő ütőere, és a cikk utolsó mondatrésze, azaz hogy kétszer 1 sávon haladhat a forgalom, sokszor keserítette meg a nagy forgalomban buszon, autóban ülők életét. Az nem kifejezés, hogy idősze
2019. december 30. 17:00 - Csepeli lakóként mondhatom, hogy a Gubacsi-híd a kerületünk egyik fő ütőere, és a cikk utolsó mondatrésze, azaz hogy kétszer 1 sávon haladhat a forgalom, sokszor keserítette meg a nagy forgalomban buszon, autóban ülők életét. Az nem kifejezés, hogy idősze
Megújult Nepomuki Szent János szobra és a gloriett a nagytétényi Kastélyparkban
2020. június 25. 7:01 - Aki Csepelen járt már, felismeri a formai hasonlóságot a másik, 1721ből származó Nepomuki Szent János szoborral és gloriettel, amely a főváros ma is álló legrégibb köztéri szobra, eredetileg a Kálvin téren állt, majd 1788 után Csepelen belül két helyen le
2020. június 25. 7:01 - Aki Csepelen járt már, felismeri a formai hasonlóságot a másik, 1721ből származó Nepomuki Szent János szoborral és gloriettel, amely a főváros ma is álló legrégibb köztéri szobra, eredetileg a Kálvin téren állt, majd 1788 után Csepelen belül két helyen le
150 éves a Királyi József Műegyetem
2021. július 11. 10:53 - A kerek évforduló akár újra reflektorfénybe hozhatná a BME Központi Épület Dísztermének műemléki helyreállításának lehetőségét is, melyre rajzi kísérletet tettem, továbbá a levéltárakban értékes forrásokat gyűjtöttem ki. Erről szzóló cikkem itt olvasható:
2021. július 11. 10:53 - A kerek évforduló akár újra reflektorfénybe hozhatná a BME Központi Épület Dísztermének műemléki helyreállításának lehetőségét is, melyre rajzi kísérletet tettem, továbbá a levéltárakban értékes forrásokat gyűjtöttem ki. Erről szzóló cikkem itt olvasható:
Egy elfeledett rámpa – A Budavári Palota újabb részletét építik vissza
2022. február 11. 12:41 - A cikk archív forrásaiból is látszik az, hogy a cikkben kiemelt Hauszmann Alajos-féle északi szárnyhoz kapcsolódó kocsifelhajtó rámpa építészeti elemei egyszerre lettek tervezve és kivitelezve a nemrég közhasználatra is átadott, elkészült Csikós- és Hunya
2022. február 11. 12:41 - A cikk archív forrásaiból is látszik az, hogy a cikkben kiemelt Hauszmann Alajos-féle északi szárnyhoz kapcsolódó kocsifelhajtó rámpa építészeti elemei egyszerre lettek tervezve és kivitelezve a nemrég közhasználatra is átadott, elkészült Csikós- és Hunya
További cikkeink
Egykor az ország történelmi főtere volt – A Szent György tér története
Bár az elmúlt évtizedekben inkább nézett ki furcsa romkertnek, mint köztérnek, mégis fontos történeteket őriz a hamarosan újjászülető Szent György tér. Itt volt Hunyadi László vesztőhelye és Mátyás feleségének nyughelye, fontos szerepet kapott az utolsó magyar király koronázási szertartásában, annak ellenére vált az ország egyik főterévé, hogy a budai Várban meglehetősen fiatalnak számít. Bemutatjuk a Szent György tér történetét.
Felújították a Feneketlen-tavi játszóteret
A XI. kerületi Feneketlen-tavi játszótér tó felőli bejáratnál egy új, burkolt fogadóteret alakítottak ki, az Ülő fiú szobrának letört lábfejét restaurátorok segítségével kipótolták. Új játékokat, piknikasztalokat és padokat helyeztek el, valamint négy juharfát és több mint ezer évelő növényt ültettek el a parkban.
Pestet és Budát jelentősen átformálta a vasút
A Pest–Vác és a Pest–Szolnok közötti gőzvontatású vasútvonalak építése 180 évvel ezelőtt kezdődött el. Az évforduló alkalmából azt nézzük meg, hogyan alakította át a vasút a fővárost.