2019. január 25. 16:09

A ráckevei és a csepeli HÉV-vonalak egy alagúton át bejöhetnek majd egészen a Kálvin térig – ígéri a kormánybiztos.

Úgy újítanák fel a ráckevei és csepeli HÉV-vonalakat, hogy az elővárosi járatok a Kálvin-téren elérjék a metróhálózatot – mondta el az InfoRádiónak Fürjes Balázs főváros fejlesztéséért felelős államtitkár.

A budapesti közösségi közlekedés fejlesztéséről tavaly novemberben jelent meg egy kormányhatározat, amiben szerepel a két déli HÉV-vonal (H6-os és H7-es) Kálvin-térig történő meghosszabbítása, számos átfogó felújítási munkálat, illetve a hosszabb távon a csepeli és a szentendrei HÉV-ek összekapcsolása is, amiről megvalósíthatósági tanulmány készül.

A Kálvin-téren a HÉV-en utazók az M3-as és az M4-es metrókra is átszállhatnak majd.

A kibővülő tömegközlekedési csomópontig a föld alatt, a Soroksári út vonalán alakítanák ki a HÉV-kapcsolatot.

Összesen 1 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


Előbb az összes HÉV vonalat modernizálni kellene és a 40 éves NDK-s vagonokat modernebbekre cserélni.
Le kell mondani az olyan hagymázos ötletekről, hogy felüljárón, stb. átvezetik a metrót a HÉV-re az Örs Vezér téren, vagy behozzák föld alatt a Kálvin térig. A HÉV végállomások jó helyen vannak. Az Örs Vezér téren mozgólépcső, esetleg lift is épülhet, a Boráros téren is az aluljáró felé.
De vegyék végre figyelembe, hogy nem lehet teljesen összehozni mindennel a HÉV-et. A Battyány tér az egyetlen kivétel, ez inkább erősíti a szabályt.
Londonban a helyiérdekű bemegy a Victoria pályaudvarra, és horribile dictu ki kell jönni onnan gyalog és a lépcsőn (mozgólépcső nincsen) lesétálni a metróba.



Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!

Felhasználónév:
Jelszó:

Regisztráció | Elfelejtett jelszó