2020. február 13. 17:00

A Hamzsabégi útról szóló cikkünkben közöltek pontosítását, korrigálását kérte a beruházó NIF Zrt. Tájékoztatásuk szerint nem lesz szélesebb a töltés. Csak az építkezés idejére lesz keskenyebb a park.

Írta: Domonkos Csaba

A pestbuda.hu-n a napokban megjelent „Hatalmas vitát és indulatokat kelt a Hamzsabégi úti vasúti töltés szélesítése” című cikkünk nyomán megkereste lapunkat a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt., és az alábbi információk közzétételét kérte:

„A töltést nem szélesítik. A tervezett harmadik vágány a mai vasúti területen valósulhat meg. Ennek érdekében a mai vasúti terület határán, közelítőleg a mai északi rézsűláb vonalában támfal épül. A park területéből a vasúti töltéshez közelebb eső 6,4 méteres sávot átmenetileg, a kivitelezés időtartama alatt veszik igénybe. A kivitelezés befejezését követően ez a sáv a park területének részét képezi. A park területe a harmadik vágány építése miatt érdemben nem csökken.”

A NIF Zrt. tájékoztatása szerint nem lesz szélesebb a töltés. Csak az építkezés idejére lesz keskenyebb a park (Fotó: Both Balázs/pestbuda.hu)

Ennek fényében tehát a Hamzsabégi park területe nem csökken, a cikkben hibásan írtuk, hogy a beruházás után a park területe kisebb lesz.

Ezeknek az információknak a birtokában frissítettük a témáról írt cikkünket. Az információt köszönjük a NIF Zrt.-nek.

 

Nyitókép: A Hamzsabégi park (Fotó: Both Balázs/pestbuda.hu)

Összesen 1 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


"„A töltést nem szélesítik. A tervezett harmadik vágány a mai vasúti területen valósulhat meg. Ennek érdekében a mai vasúti terület határán, közelítőleg a mai északi rézsűláb vonalában támfal épül. A park területéből a vasúti töltéshez közelebb eső 6,4 méteres sávot átmenetileg, a kivitelezés időtartama alatt veszik igénybe. A kivitelezés befejezését követően ez a sáv a park területének részét képezi. A park területe a harmadik vágány építése miatt érdemben nem csökken.”
Kérdések:
1.
Ki az aki ezt a NIF zRt nevében kék tollal aláírta?
2.
4 év = 48 hónap kivitelezési idő után hány további év kell majd ahhoz, hogy ismét parkunk legyen?
3.
Közölték-e, mit jelent rezgés ártalomban az, hogy töltés helyett függőleges támfal lesz. És mit jelent ez állékonyságban? Stabilitásban?
4.
Mit jelent az, hogy a park területe érdemben nem csökken? A töltés rézsű ma a park része. Északon és délen egyaránt. Annál is inkább mert a töltés rézsűt legalább 35 éve nem tartja karban a MÁV zRt. Vasúti töltésrézsűből, árvízvédelmi töltésrézsűből nem nőhetnek ki 8 centiméter törzsátmérőjű fák sem. Ürgelyukak sem lehetnek a töltésben.
Szakirodalom: Pelikán József - A tanú, 1951, március.
Újbuda, 2020. február 27, csütörtök, 8 óra



Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!

Felhasználónév:
Jelszó:

Regisztráció | Elfelejtett jelszó