2020. május 9. 17:00

A 3-as metróvonal középső szakaszán két hónapja folyik a munka, újabb belvárosi állomások felújítása várható. Az Arany János utcai metrómegálló falburkolata alatt rejtélyes jelekre bukkantak.

A 3-as metróvonal középső szakaszán két hónapja tartanak a rekonstrukciós munkálatok az Arany János utca és Ferenciek tere metróállomásokon, azonban már a belváros több pontján is elkezdődtek az előkészületek a folytatáshoz – írja az MTI.

Mindkét állomás utasforgalmi és üzemi területein továbbra is elsősorban bontási munkákat végeznek. A mozgólépcsők elbontása a leglátványosabb változás. Az óriás méretű, több tonnás alkatrészeket, szerkezeteket gyakran daruval emelik a felszínre és közúton szállítják el, a kisebb bontott anyagok továbbra is hétvégén és vasúton jutnak el a BKV Zrt. Kőér utcai remízébe – olvasható az MTI-hez eljuttatott közleményben.

A rekonstrukciós munkálatok folynak a Ferenciek tere metróállomáson (Fotó: m3felujitas.hu)

A belváros több pontján is elkezdődtek az előkészületek a metrófelújítás folytatásához (Fotó: m3felujitas.hu)

Beszámoltak arról is, hogy az Arany János utca jellegzetes falburkolatát eltávolították, ami alatt számok és betűk kezdtek kirajzolódni. Napokig tartott mire fény derült a megfejthetetlennek tűnő kódolásra. A megoldást egy tapasztalt mérnöktől tudták meg, aki emlékezett a rejtélyes jelekre. Ugyanis az állomás építésekor, 40 éve egy akkor különlegesnek számító eljárással a helyszínen öntötték ki a betonelemeket, és mint az építőkocka darabjait állították össze a peron falszerkezetét, a számok és betűk pedig az elemek nagyságát és helyzetét jelölik – írták.

A BKV közölte azt is, a Deák Ferenc téren elkerített építési területen az akadálymentesítés előkészületei zajlanak. Mint írták, az Erzsébet térre tervezett, de végül nem ott megvalósult új Nemzeti Színház építésekor, az 1990-es évek végén az alapot, valamint a csatlakozó közmű-, akna- és járatrendszert kialakították, és elkészült egy felvonóakna is a 3-as metróhoz. A metrófelújítás során a födém elbontásával kezdetét vette a feltárás, a későbbiekben pedig itt kap helyet az akadálymentes elérést biztosító liftes felszíni kapcsolat.

A BKV közleménye szerint a Semmelweis Klinikák, Corvin-negyed és Ferenciek tere megállókon kívül a Kálvin tér és Deák Ferenc tér metróállomások környezetében is elindultak a közműkiváltások, vízvezeték-építések és -cserék, valamint új csatornabekötések zajlanak.

Forrás: MTI

Nyitókép: A felújított 3-as metró egyik állomása (Fotó: budapest.hu)

Összesen 3 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


Vajon a meghosszabbitasabol Kaposztasmegyerig es az Ujhegyi lakotelepig lesz valami, vagy az megint elmarad?


Ahogy elnézem a jelenlegi városvezetést a Facebook posztolásban merül ki a fő tevékenysége.


A 3-as metró eredeti átadásakor az állomásneveket kék/fehér világító táblák mutatták. Egy idő után eltűnt a világítás a kijelzőkből és a szerelvényekből szinte észrevehetetlen lett a kiírás. Sok külföldi csak nyújtogatja a nyakát, hogy melyik állomáson is vannak. Az északi szakasz felújítása után már csak világítás nélküli kiírások vannak, továbbra sem lehet észrevehetően látni a kocsikból. Legalább egy LED-sort helyeznének a táblák fölé, nem lenne nagy kiadás és normálisan látható az állomásnév.



Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!

Felhasználónév:
Jelszó:

Regisztráció | Elfelejtett jelszó