2020. szeptember 9. 16:00

Teljesen megújul három HÉV-vonal, a fejlesztés keretében a csepeli és a ráckevei HÉV-et a föld alatt meghosszabbítják a Kálvin térig.

Megújul és bővül a HÉV-hálózat, emellett 54 korszerű szerelvény is érkezik 2025-ig – jelentette be a HÉV-beruházásokat ismertető szerdai sajtótájékoztatóján a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős államtitkára – írja az MTI.

Fürjes Balázs közölte, hogy a fejlesztés keretében a csepeli és a ráckevei HÉV-et a föld alatt meghosszabbítják a Kálvin térig, hogy összekapcsolódhasson a hármas és a négyes metróval. A mélyvezetésű szakasz a Soroksári út alá kerül, a HÉV ezért nem fogja többé elvágni a Dunától a Nemzeti Színházat, a Művészetek Palotáját, és a környező városrészeket. A hosszútávú cél az északi és déli HÉV-vonalak összekötése egy Duna alatti alagúttal, ez lesz az ötös metró – tette hozzá.

A HÉV-vonalak tervezett rekonstrukciója és meghosszabbítása (Forrás: Budapesti Fejlesztési Központ)

A HÉV-pályákkal és a megállókkal együtt az irányítási és az utastájékoztatási rendszer is megújul, valamint kapcsolódási pontok létesülnek a vasúti közlekedéssel 2027-ig. Az új HÉV-szerelvények beszerzési felhívása még idén megjelenik.

Forrás: MTI

Nyitókép: A ráckevei HÉV (Fotó: Wikipedia)

Összesen 2 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


Ebben a formaban teljesen elhibazottnak es szuklatokorunek tartom a kozponti szakasz tervezett nyomvonalat. A Kalvin teri csomoponttal csak egy ujabb Deak teret fognak letrehozni ami tomegnyomort jelent azzal a kulonbseggel, hogy a Kalvin teren meg annyi hely sincs mint a Deakon.
En a Kozvagohid - Goldmann Gyorgy ter - Fovam ter - Ferenciek tere - Vorosmarty ter - (esetleg Szechenyi ter) - Batthyanyi ter utvonalat javasolnam. Ezaltal a majdani 5-os metro nem csak atszallasi kapcsolatot letesitene az osszes tobbi metrora es tobb fontos villamosvonalra, de harom uj Dunai atkelohelyet hozna letre es tehermentesitene az osszes hidat, a rakpartokat es a Dunaparti villamosvonalakat is anelkul, hogy erintene a Budai hevizforrasokat. Egy ilyen Dunamenti metrovonalbol szerintem sokkal tobb elonye szarmazna Budapestnek mint a Kalvin teri kanyarbol es a Margit szigeti metromegallobol. Az osszekotendo HEV szakaszok egyebkent is a Duna vonalat kovetik, nem termeszetellenes tehat ha a kozponti szektor is ezen a viszonylag egyenes Eszak-Deli iranyu nyomvonalon halad mikozben a Duna mindket partjat es a Csepel szigetet is kiszolgalja es a kulvarosokbol erkezok is gyakorlatilag barhova eljuthatnak altala gyorsan, tomegnyomor nelkul es keves atszallassal.


A "Kozvagohid - Goldmann Gyorgy ter - Fovam ter - Ferenciek tere - Vorosmarty ter - (esetleg Szechenyi ter) - Batthyanyi ter" pontosan olyan túlterhelt, mint a Deák tér vagy a Kálvin tér. A HÉV csak egyszer mehet át a Duna alatt, mert az a legmélyebb, legdrágább szakasza a földalatti vasutaknak.



Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!

Felhasználónév:
Jelszó:

Regisztráció | Elfelejtett jelszó