2020. május 22. 16:00

Május 23-án kezdik építeni a pesti fonódó villamos új vágányszakaszát. A fejlesztés során egy teljesen új villamosvonal is létrejöhet, amely a Nagyvárad tér és a belváros közötti nyújthat majd alternatív útvonalat a 3-as metróvonal felújítása során.

Szombaton kezdődik meg a fővárosi villamosközlekedés idei leghangsúlyosabb fejlesztése, a Soroksári út – Haller utcai deltavágány építése, amelynek köszönhetően a kereszteződésben hat irányba tudnak majd haladni a villamosok és egy új villamosvonal is létrejöhet – írja az MTI.

A fejlesztés során új vágánypár létesül a Haller utca és a Soroksári út között észak-pesti irányba, és a meglévő, déli irányú kapcsolat is megújul. Ezáltal a kereszteződésben a jövőben már hat irányba tudnak majd közlekedni a villamosok – olvasható a közleményben.

A pesti fonódó villamoshálózat terve (Forrás: bkk.hu)

Hozzátették, hogy egy teljesen új villamosvonal is létrejöhet, amely részben a 3-as metróvonal felújítása során nyújthat majd alternatív útvonalat. A Nagyvárad tértől átszállás nélkül lehetne megközelíteni a belvárost.

A fejlesztésnek köszönhetően a kereszteződés megállói megújulnak, korszerűek és akadálymentesek lesznek.

A beruházás magában foglalja a csomópontban és környékén a kitérők, vágányátszelések és vágányok építését, áramellátási hálózat és váltófűtés létrehozását, felsővezeték-tartó oszlopok, vízvezetékek és hírközlési kábelek cseréjét, csatornázásvédelmi munkákat, közvilágítás létesítését, út- és közúti jelző építését is.

A 2-es villamos (Fotó: bkk.hu)

Közölték, a munkavégzés a 24-es villamosvonal ideiglenes rövidítése mellett kezdődik meg, a munkálatoknak ez a szakasza még nem érinti a 2-es villamos forgalmát.

A munkálatokat a BKV szerződött partnere, a Vasútépítők Kft. végzi. A beruházás a tervek szerint az év végén érne véget, de dolgoznak a korábbi befejezés lehetőségének és feltételeinek megteremtésén – olvasható a BKV közleményében.

Forrás: MTI

Nyitókép: A 24-es villamos (Fotó: Wikipédia)

Összesen 7 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


Hát elég érdekes nyomvonal...
Szerintem inkább a Thököly út-Rákóczi út-Erzsébet híd villamosvonalat kellene visszaépíteni. A Rákóczi út ma egy belvároson átmenő autópálya, ide kéne a villamos.

Válaszok:

Ráadásul a 24-esről most is át lehet szállni a 2-esre. Értelmetlen, ostoba beruházás. A Lánchíd felújítására, a Biodóm befejezésére, kelleni inkább koncentrálnia a fővárosnak!


Tehat gyakorlatilag semmi uj nem epul. Ennel sokkal fontosabb lenne viszaallitani a Rakoczi uti es a Bajcsy-Zsilinszky uti villamoskozlekedest, mert azok Pest es Buda ill. egy csomo kulvaros kotottpalyas osszekottetesen javitananak.

Válaszok:

A kettőt összehasonlítani hatalmas nagyságrendi tévedés.
Ez egy 1 milliárd körüli beruházás, az minimum 100 milliárd lenne. A híd ma statikailag nem alkalmas villamosközlekedésre, azt sem lehet tudni, mennyit kellene csak a hídra rákölteni, hogy alkalmas legyen.


Nem olyan sok, ami épül, de legalább megépül, már régóta meg kellett volna. Filléres beavatkozás és nagyon sokat javít a szolgáltatáson. A metrópótlás miatt lesz nagyon fontos, nem fogják bírni a metrópótló buszok azt a tömeget, ami majd a Nagyvárad téren rájuk zúdul.


T. darvaskristof! Régen alkalmas volt az Erzsébet híd villamos közlekedésre? Mi változott azóta? A bekerülési összeg biztosan más, de a Rákóczi úti villamosnak legalább lenne értelme.

Válaszok:

Es a Bajcsy-Zsilinszky utinak is.
Mellesleg nem igazan ertem, hogyan fogja ez az osszekotes kivaltani a 3-as metrot, mar csak azert sem, mert a villamos kapacitasa toredeke a metroenak a haladasi sebessegrol nem is beszelve, foleg ekkora kerulovel.



Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!

Felhasználónév:
Jelszó:

Regisztráció | Elfelejtett jelszó