Várhatóan decemberben kezdődhet el a 3-as metróvonal északi szakasza felújított alagútjának és állomásainak műszaki átadás-átvételi eljárása.

Tarlós István főpolgármester elmondta, a vonal északi szakaszán folyamatosan bontják a jobb oldali vágányokat, az ideiglenesen megmaradó másikon zajlanak az építkezéssel összefüggő szállítások. Az alagút tisztítási, mosási munkáit elvégezték már, akárcsak a próbaszigetelés-javításokat, ezeknek folyik a kiértékelése, és megkezdődött a régi tűzjelző rendszer bontása is.

Az állomásokon folynak az akadálymentesítést szolgáló liftek építését megelőző közműkiváltások, a burkolatok, lépcsők, kábelek bontása, a transzformátorok, szellőzőberendezések kiszállítása. A főpolgármester közölte azt is, hogy a Fővárosi Közgyűlés elé terjeszti majd, hogy tizenharmadik helyszínként a Kálvin téren is épüljön lift a mozgáskorlátozottak segítése érdekében.

A projekt az északi, azaz Újpest-Központ és a Dózsa György út közötti szakaszon zajlik. Az összesen hat érintett állomás felújítását a Strabag Építőipari Zrt. végzi nettó 24,1 milliárd forintért. A fejlesztés másik részét az alagúti, vágányépítési munkák képezik, valamint a biztosítóberendezés felújítása, illetve a távközlési, diszpécserrendszerek korszerűsítése – ezeket a Swietelsky Vasúttechnika Kft. kivitelezi nettó 47,8 milliárd forint.

A 17,3 km-es M3-as vonalat munkanapokon megközelítőleg félmillióan választják utazásukhoz, így a járat szerelvényein többen utaznak naponta, mint az ország összes vasútvonalán együttvéve. Ugyanakkor a kék metró pályája, állomásai, műszaki berendezései és szerelvényei a több mint három évtizedes, érdemi felújítás nélküli folyamatos működés alatt elhasználódtak, és elavulttá is váltak.

Folyamatban van a déli és középső metrószakasz állomásainak felújítására a tárgyalásos közbeszerzési eljárás, a részvételi felhívás február elején jelenhet meg, eredményes eljárások esetén a szerződéskötés júliusban várható.

(MTI)