Látványterveket közöltek a kelenföldi vasútállomás indóházának átalakításáról – Kiemelt beruházás lett a épület felújítása

2021. febr. 13. 15:00

A Közlekedési Múzeum látványterveket tett közzé Budapest-Kelenföld vasútállomás indóházának átalakításáról. A lepusztult állapotú, 2019-ben bezárt állomásépületben a múzeum új vasúttörténeti kiállítóhelyet hoz majd létre, mely időszaki kiállításoknak is helyet ad. A kormány keddi rendeletében kiemelt beruházássá minősítette az épület felújítását.

A Magyar Közlönyben kedden megjelent 55/2021. (II. 9.) kormányrendeleterendelet kiemelt beruházássá minősítette Budapest-Kelenföld vasútállomás épületének átalakítását és felújítását a Közlekedési Múzeum által előkészített tervek alapján, valamint rendelkezett az építési engedélyezés menetéről és a kivitelezési közbeszerzés kiírásáról.

„A Közlekedési Múzeum kapta meg a lehetőséget, hogy megmentse az enyészettől, és új, másfél évszázados múltjához méltó funkcióval újítsa meg a műemléki védettség alatt álló Kelenföldi indóház épületét” – olvasható az intézmény közleményében

A vasútállomás épületében a Közlekedési Múzeum új kiállítóhelyet hoz létre, amelynek legfőbb attrakciója egy több száz négyzetméter alapterületű terepasztal lesz egy vasúttörténeti kiállítás részeként. A kulturális kínálatot időszaki kiállítások és múzeumpedagógiai foglalkozások színesítik majd. 

Budapest-Kelenföld vasútállomás indóházának épületében vasúttörténeti kiállítást hoz létre a Közlekedési Múzeum (Forrás: Közlekedési Múzeum / Építész Stúdió)

Az épület környezetében vasúti tematikájú játszókert is létesül, a teraszon szabadtéri mozivetítéseket fognak tartani, az épület pedig kiegészül egy kilátópontként, „trainspotter-helyként" is szolgáló új terasszal is, amely a vasútra néz. Emellett a tervek szerint egy bisztró is a látogatók rendelkezésére áll majd. Az épület mellett, szabadtéren egy, az indóházzal közel egyidős gőzmozdony fog állni.

Az épület mellett, szabadtéren egy gőzmozdony fog állni, amely az indóházzal közel egyidős (Forrás: Közlekedési Múzeum / Építész Stúdió)

Az épület az ország egyik legrégebbi állomásépülete, amely 1884-ben készült el és a közelmúltig be is töltötte szerepét, 2019-ben zárták be. A 4-es metró részeként épült aluljáró miatt azonban funkcióját az elmúlt években teljesen elveszítette, a MÁV-pénztár kiköltözött belőle és állapota tovább romlott, így félő volt, hogy az egyébként dinamikusan fejlődő, átalakuló Etele tér közelségében idővel lebontják – hívta fel a figyelmet a múzeum közleménye.

„A kormány egy évvel ezelőtt hagyta jóvá a Közlekedési Múzeum koncepcióját az épület megmentésére. Kelenföld az ország egyik legforgalmasabb vasútállomásaként kitűnő helyszín arra, hogy az itt létesülő kiállítás bemutassa Budapest és a vasút kapcsolatának 175 éves történetét és az előttünk álló kihívásokat és lehetőségeket" – idézi a Közlekedési Múzeum közleménye Vitézy Dávid főigazgató szavait.

A Kelenföld Indóház látványterve a peronok felől (Forrás: Közlekedési Múzeum / Építész Stúdió)

A Közlekedési Múzeum az Építész Stúdiót bízta meg az építészeti tervek elkészítésével, mely az eredeti épület műemléki jellegének, karakterének tiszteletben tartása mellett azt az új funkcióknak megfelelő kortárs elemekkel is kiegészíti.

Forrás: A Közlekedési Múzeum honlapja

Nyitókép: A Kelenföld Indóház látványterve (Forrás: Közlekedési Múzeum / Építész Stúdió)

Összesen 1 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


Én lebontanám ezt a borzadályt.



Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!

Felhasználónév:
Jelszó:

Regisztráció | Elfelejtett jelszó