
Épülhet a sportközpont a Józsefvárosi pályaudvar elhagyatott területén
A cikk angol nyelvű változata: The sports center can be built in the abandoned area of the Józsefváros railway station
2022. február 8. 20:00
Lezárult a közbeszerzési eljárás, így kezdődhet a Magyar Testgyakorlók Köre (MTK) számára épített Sándor Károly Labdarúgó Akadémia új utánpótlás-nevelési központjának kialakítása a VIII. kerületi Orczi térnél, a Kőbányai út – Fiumei út és a Salgótarjáni út között elhelyezkedő vasúti közlekedési területen.
A Józsefvárosi pályaudvar (Forrás: bfk.hu)
Az állami tulajdonban lévő rozsdaterületen régóta terveznek egy sport- és rekreációs célú beruházást. A 150/2019 (VI.15) kormányrendelet végül a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházásként döntött a központ kialakításáról.
A Józsefvárosi pályaudvar 1867-ben épült, eredeti neve Losonci pályaudvar volt, ugyanis az első vasútvonala Hatvan-Salgótarján-Losonc felé futott ki az állomásról. A Keleti pályaudvar 1884-es megépüléséig ez volt Pest a főpályudvara. Az állomás a MÁV egyik teherszállítási központja volt. A pályaudvaron a vasúti személyforgalom 2005 decemberében szűnt meg, a döntést a MÁV azzal indokolta, hogy a pályaudvar mind műszakilag, mind infrastruktúrájában elavult.
Az MTK utánpótlás-nevelési központja és környezete (Forrás: bfk.hu)
A projekt keretében hat nagyméretű labdarúgópálya épül, közte egy az MLSZ hatályos Infrastruktúra Szabályzata szerint NB III-as minősítésű, fedett lelátós, „F” alkategóriás pálya, három élőfüves „G” alkategóriás pálya és két műfüves „H” alkategóriás pálya. Ezen kívül egy palánkos kisméretű műfüves pályát is kialakítanak.
A közlemény szerint a főépületben öltözők, vizesblokkok, masszőr- és doppingellenőrző-helyiség, szertár, konyha és étkező, gépészeti és üzemeltetési helyiségek, irodák, tárgyaló, sajtószoba, videóelemző- és szerverhelyiség is lesznek. Ezen kívül korszerű konditerem, raktár, a kiemelt utánpótlás csapat helyiségei (öltöző, pihenő, iroda) és gépészeti helyiségek is itt kapnak helyet.
A Józsefvárosi pályaudvar 1890 körül (Fotó: Klösz György/Budapest Főváros Levéltára)
A beruházás keretében kiépül a teljes terület közvilágítása, és növényeket is telepítenek a szabadtéri fejlesztések részeként.
A nyertes ajánlattevő a FEJÉR-B.Á.L. Építő és Szolgáltató Zrt., amely nettó 6.899.919.800 forintért végzi a beruházást. A sportközpont építése várhatóan 2022. november 30-ra befejeződik.
A Kőbányai út – Fiumei út és a Salgótarjáni út között elhelyezkedő sportközpont várhatóan 2022 végén készül el (Forrás: mtk.hu)
Forrás: MTK, jozsefvaros.hu
Nyitókép: A Józsefvárosi pályaudvar helyén épül meg az MTK új sportközpontja (Fotó: mtk.hu)
Összesen 2 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben |
fordított időrendben |
értékelés szerint
Ismét a jólbevált papírforma: haszontalan foci beruházás a lá Mészaros a botlábú focistáknak. Persze sok- sok milliárdért. Ez már szinte beteges, ezt a megalomán megszállotságot még Ceausescu bácsi is megirigyelné.
Miért is nem lehetett volna ide, olcsó bérlakásokat felhúzni pl? Lehet nagyobb segítség lett volna azoknak az embereknek akik nem tudják az 1millió/nm árat megfizetni, meg az elszállt lakbéreket.
Kifejezetten komolytalanna teszi a kozlemenyt, hogy a latvanyterveken a Nepliget helyen hatalmas hegyek tornyosulnak...
Mindenesetre remelem, hogy az emblematikus kemeny a Kobanyai ut tuloldalan megmarad es fel lesz ujitva. Ha mast nem is, de legalabb azt meg kellenne menteni a Ganz-gyarbol ipari muemlekkent. Meg ha a teglakemeny esetleg nem is tarthato meg hosszu tavon statikai okokbol es vissza kell bontani, magat a viztornyot mindenkeppen meg kellene orizni az utokor szamara. Termeszetesen az ocsmany antennaktol megtisztitva.
Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!