A cél nem más, minthogy a Lánchíd hídfőinél lévő terek megújulása felzárkózzon magának a hídnak, illetve a pesti rakpartoknak a megújulásához – derül ki a Budapesti Közlekedési Központ közleményéből. Így folytatódnak a tervezési munkák. A tervek szerint ehhez nem írnának ki újabb közbeszerzési eljárást, hanem a korábbi RAK-PARK tervpályázaton győztes tájépítész-irodával valósulna meg a feladat.

Összesítő térkép a beruházásról (forrás: bkk.hu)

Átépítenék a Széchenyi István teret, amelynek keretében megszűnne a körforgalomhoz hasonló közúti kialakítás, és így a járművek rövidebb úton tudnának eljutni a Lánchídhoz. Az ezáltal felszabadult területeken növelnék a zöld területek nagyságát, és gyalogossétányokat hoznának létre a Szent István-bazilikától egészen a Lánchídig a Magyar Tudományos Akadémia előtti területen, illetve a Kossuth Lajos tér irányában. Ezzel nem csak a gyalogos-, hanem a kerékpáros közlekedés feltételei is javulnának.

Szintén a beruházás részeként megújulna a Széchenyi rakpart a Széchenyi István tér és Garibaldi utca közötti szakasza is. Továbbá a budai oldal rekonstrukciója keretében a Clark Ádám teret is átalakítják, a tervek szerint gyalog és biciklivel is körbejárhatóvá tennék – tudható meg a Budapesti Közlekedési Központ közleményéből. 

A felújítások a Budapesti Közlekedési Központ beruházásában fővárosi forrásokból valósulnának meg.

Forrás: bkk.hu

Nyitókép: A Széchenyi István tér napjainkban (forrás: bkk.hu)