Megvan az engedély, folytatódhat a Gellért-hegyi sikló építésének előkészítése

A cikk angol nyelvű változata: The permit is in place, preparations for the construction of the Gellért Hill cable car can continue

Írta: Pestbuda.hu

2022. január 19. 18:00

Új építési engedélyt kapott a Gellérthegyi SIKLÓ Kft., így folytatódhat a sikló kialakításának előkészítése. A tervek szerint ha a pálya elkészül, a járművek 72 másodperc alatt érnek majd fel a Hegyalja úti végállomástól a hegy tetejére. A beruházás 2023. második felében készülhet el.

Budapest Főváros Kormányhivatala új építési engedélyt adott ki a Gellért-hegyre tervezett sikló megépítésére a jelenleg hatályos, február 1-jén lejáró engedély mellett, így folytatódhat az építési munkálatok előkészítése – közölte az MTI-vel Walton Imre, a Gellérthegyi SIKLÓ Kft. ügyvezetője.

Walton elmondta, a Budavári Önkormányzat kezdeményezésére, egyetértésben a Fővárosi Önkormányzattal, több olyan módosítást hajtottak végre a műszaki tartalomban, amelyek még környezetkímélőbbé teszik a beruházást.

A sikló várhatóan 2023. második felében már üzemelni fog (Forrás: Gellérthegyi Sikló Kft.)

A terület birtokbavétele után kezdődnek a tereprendezési munkálatok és a régészeti feltárások, majd a tényleges kivitelezés, amely a tervek szerint 13 hónapig tart.

A Gellért-hegyi sikló megépítésével több mint százéves terv válhat valóra – jelzi a közlemény. A Gellért-hegy környezetbarát módon kapcsolódhat be a főváros vérkeringésébe, kitilthatják a városrész forgalmát terhelő, a lakókat is zavaró turistabuszokat. Az idegenforgalmi főszezonban naponta átlagosan 350-400 turistabusz fordul meg a Gellért-hegyen.

A Citadella sétányhoz tartozó felső állomásig megy majd a sikló (Fotó: Both Balázs/pestbuda.hu)

A Gellért-hegyi sikló egy 300 méteres, kötöttpályán haladó, több kocsiból álló, elektromos hajtású közlekedési eszköz lesz, amely 72 másodperc alatt teszi meg az utat a Gellért-hegy lábától a tetejére tervezett kilátóig. A beruházás célja a turistabusz-forgalom kiváltása és Budapest turisztikai kínálatának gazdagítása – tudatták.

A tervek szerint ezen a nyomvonalon halad majd a sikló (Fotó: Facebook/Vitézy Dávid) 

A cég korábban azt közölte: a tervek szerint a sikló bejárata a Tabán területén, a Hegyalja út alatt kialakított aluljáróból fog nyílni. A jármű az Orom utcáig, mintegy 100 méteres szakaszon a föld alatt fog közlekedni, innen pedig egy 3-4 méter magas hídszerkezeten, a felszín felett megy tovább egészen a Citadella sétányhoz csatlakozó felső állomásig. A sikló kabinjai 50 utas szállítására lesznek alkalmasak, kevesebb mint másfél perces menetidővel, így a sikló óránként akár 1200 embert is feljuttathat majd a Gellért-hegy tetejére.

Forrás: MTI

Nyitókép: Kiadták az új építési engedélyt a Gellért-hegyi siklóra (Fotó: Both Balázs/pestbuda.hu)

Összesen 4 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


Amennyiben a siklo valoban kivaltja a turistabuszok forgalmat, akkor jo befektetes, de ketlem. Valoszinuleg a ketto egymassal parhuzamosan fog letezni, es nem fogjak a buszokat kitiltani. Es igy mar viszont kar lenne kivagni minimum 73 fat.
Amugy magat a citadellat nem tartom egy nagy latvanyossagnak. Egy abszolut funkcionalis erodepulet, amit az osztrakok emeltek a magyar nep elnyomasanak a biztositasara. Es de jure maradt is ez a funkcioja a 19. szazad legvegeig. Az upeletnek szamomra nincs egyeb erteke, mint az, hogy relative regi, es ezzel automatice az oroksegunke valt. El tudnam kepzelni ide peldaul a kozepkori budai var kepzeletbeli rekostrukciojat. De persze ez csak az en velemenyem.
A kilatas viszont nemzetkozi szinten is paratlan a hegy tetejerol.


Van benne igazság amit mondasz, ám a kétségedet én nem osztom. A buszok kitiltása eldöntött tény. Nem a 73 fán múlik a világ dicsősége, pláne ha meglévő zöldfelület is elhanyagolt, ha ültetnek helyette és a meglévő jól karbantartott lesz akkor szerintem ennyi belefér.(bár a jelenlegi városvezetéstől miden lerohadtat)
A "leendő" látványosság az illusztráció jobb felső sarkában olvasható...korábban a Citadella valóban elég semmimondó volt sajnos...remek adottságú hely pedig.
Én még megfontolásra érdemesnek tartom a Vörösmarty térről a földalatti átvezetését is a Tabán szélére vagy a Döbrentei Térre, ugyanakkor kérdéses, hogy a felszín alatti vízrendszert mennyire érintené, de a Várkert bazárhoz és a későbbi Hegyalja mentén történő továbbvezetéshez is jó kiindulópont lenne a földalatti áthúzása a budai oldalra.


A turista buszok kitiltása már régóta aktuális. Naponta, reggeltől estig a motorjukat járatva szennyezték a levegőt , a járatokról leszálló " turisták " teli szennyeztek mindent , WC hiányában a parkot is.
De kíváncsi leszek , hol parkolnak majd a buszok a Tabán aljában, ez nem megoldott.Lehet jobb lett volna pl, a Vigadó elöl indítani egy kabinos felvonót , nincs parkolási gond, remek kilátás a városra a Duna felett áthaladva.


A BKV buszait ne tiltsák ki! Amennyiben üzemzavar van a siklóval a buszok nagyon szükségesek lesznek. (Arról nem is szólva, hogy biztosan olcsóbbak lesznek a városi buszok, mint a sikló.)



Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!

Felhasználónév:
Jelszó:

Regisztráció | Elfelejtett jelszó