Május 1-jén startolt a BKK nosztalgiaszezonja, mely az előző években is népszerű belvárosi vonalokon közlekedő klasszikus járműveken felül a főváros külső kerületeiben is készül időszakos meglepetésekkel – olvasható a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) honlapján. 

Újítás a helyszíni kártyás fizetés lehetősége, bővül a retró járatok menetrendje is, a szezon végén pedig a metró is sorra kerül, nem kisebb sztárral, mint Tamarával, a restaurált első budapesti szovjet metrószerelvénnyel.

A jegyeket a kalauz lyukasztja ki (Fotó: BKK)

A BKK ismertetése szerint a lelkes szakembereknek, az egykori hazai járműgyártás sokszínűségének és persze a kimagasló kötöttpályás múltnak köszönhetően Budapest szerencsére nem szűkölködik működőképes, gyönyörű és eredeti villamosokban. Ha a klasszikus Ikarus buszokat, a változatos trolikat és a BKV büszkeségét, az 1969-ben gyártott első Budapestre szállított szovjet metrókocsikat is beleszámítjuk, már sejthetjük, hogy a 2025-ös nosztalgiaszezon minden korábbinál látványosabbnak ígérkezik. Erre készülve a BKK kapacitásnöveléssel, helyszíni kártyás fizetési lehetőséggel és új helyszínek és vonalak bevonásával bővíti már tavaly is népszerű nosztalgiakínálatát.

A pesti rakparti villamos, az N2 idén is rendszeresen közlekedik (Fotó: BKK)

A pesti rakparti villamos, az N2 idén is rendszeresen közlekedik majd különböző ikonikus típusokkal, ahogy visszatérnek az N18-as és az N19-es nosztalgiamenetek is. Ugyancsak állandó menetrenddel indul a kabrió Ikarus 630-cas busszal üzemeltetett N109-es számú belvárosi körjárat, és lesznek menetrenden felüli, a normál díjazás szerint igénybe vehető retró viszonylatok is.

Körjáratként közlekedik a N109-es nosztalgia-buszjárat, jó idő esetén nyitott kabrió Ikarussal (Fotó: BKK)

Ezek a R járművek, míg az N jelzésű nosztalgia vonaljegy 500, a napijegy pedig 2000 forintba kerül A részletes menetrendek és típusok már elérhetőek a bkk.hu/nosztalgia oldalon.

A közlekedésbarátokra gondolva a BKV és a BKK együttműködése nem csupán kapacitásnövelést hoz a 2025-ös szezonra, hanem limitált férőhelyes fotós járatokat, illetve az Angyalföld kocsiszín áprilisi megnyitásához hasonlóan új vonalakat is, így garantálva Budapest szélesebb lefedettségét a változatos nosztalgiajáratokkal. A BKV a nosztalgiaszezon végére M2-es metrós meglepetéssel készül, hiszen Tamara, az első Budapestre szállított szovjet metró már készen áll arra, hogy az éjszakai leállás alatt mégis izgalmassá tegye a kelet-nyugati piros vonalat. Az idei nosztalgiaszezon egészen október végéig tart majd.

Forrás: BKK

Nyitókép: Az N2-es nosztalgiavillamos a Közvágóhíd és a Jászai Mari tér között közlekedik (Fotó: BKK)