Újraindul a gödöllői és a csömöri HÉV fejlesztésének előkészítése

A cikk angolnyelvű változata: Preparations for the development of the Gödöllő and Csömör HÉV will resume

2021. július 1. 16:30

Folytatódik a H8-as gödöllői, illetve a H9-es csömöri HÉV és a 2-es metró összekötésének a tervezése. A beruházás része a HÉV-vonalak teljes felújítása, majd a metróval való összekötés után átalakítják az Örs vezér terére közlekedő buszok forgalmát.

Újraindul a gödöllői és a csömöri HÉV-vonal felújításának, illetve a 2-es metróval való összekötésének a tervezésre. A Fővárosi Önkormányzat által korábban megkezdett, majd 2020 elején abbahagyott munkát most kormányzati támogatással folytatja a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a MÁV-HÉV Zrt. konzorciuma. A munka folytatásáról már korábban megszületett a kormányzati döntés, most a támogatási szerződés aláírása történt meg – írja a BFK közleménye. 

A gödöllői és a csömöri HÉV teljes vonalát felújítják, új, akadálymentes megállókat létesítenek (Forrás: Budapest Fejlesztési Központ)

Az beruházás legnagyobb részét a gödöllői és a csömöri HÉV teljes felújítása jelenti, ennek során korszerűsítik a pályát, a HÉV-vonalat szintben keresztező autós átjárókat megszüntetik. A településszerkezeti változásokat figyelembe véve megváltozik a megállók elhelyezkedése is, azok oda kerülnek, ahol az emberek jelentős számban laknak, illetve ahol át lehet majd szállni a vasútra. Emellett akadálymentesítik a peronokat és több P+R, valamint kerékpáros, úgynevezett B+R parkolókat építenek ki.

A felújítás mellett a 2-es metróval való, átszállás nélküli összeköttetést is kialakítanák. Ezt így tervezik megoldani, hogy a metró a mai Örs vezér téri végállomás előtt egy emelkedőre hajtana rá, amely átvezeti a Kerepesi és a Nagy Lajos király útja fölött, és a jelenlegi hévvégállomás fölött érné el az új Örs vezér tere megállót.

A felszín felett kapcsolnák össze a HÉV-vonalat a metróval (Forrás: Budapest Fejlesztési Központ)

A tervek szerint a 2-es metró szerelvényei közül minden második kimenne Rákosfalváig, minden második tovább menne Cinkotáig, és ebből minden második menne Gödöllő és Csömör felé. Az átszállásmentes kapcsolat 6-7 év múlva valósulhat meg.

A fejlesztés 6-7 év alatt valósulhat meg (Forrás: Budapest Fejlesztési Központ)

A felújítás eredményeként az Örs vezér teréről elkerülnek majd bizonyos buszvégállomások, ez pedig lehetővé teszi, hogy a buszok kisebb helyet foglaljanak el a téren és a zuglói végállomás területe parkosítható lesz. Ennek tervezését is a BFK végzi majd.

Forrás: Budapest Fejlesztési Központ

Nyitókép: Az örs vezér térnél összekapcsolnák a HÉV-vonalakat a metróval – látványterv (Forrás: Budapest Fejlesztési Központ) 

Összesen 1 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


Nemrég jártam arra. Szerintem az aluljárót kellene mozgólépcsőkkel és liftekkel ellátni. A fentebbi megoldás túlságosan drága lenne.



Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!

Felhasználónév:
Jelszó:

Regisztráció | Elfelejtett jelszó