A budapesti közlekedésfejlesztés fontos célja az autómentes Városliget megteremtése, a peremkerületekből és az észak-pesti elővárosokból a belvárosba irányuló forgalom csillapítása. Ennek érdekében a Budapest Fejlesztési Központ több elemből álló közlekedésfejlesztési programot indított el.

Ennek részei azok az 1500 férőhelyes P+R parkolóházak amelyeket majd az M3 autópálya-bevezető – Hungária körút – Mexikói út csomópontjában építenek fel. A nagy kapacitású parkolóházakra vonatkozó tervezési szerződését ma írta alá a Budapest Fejlesztési Központ (BFk) és a pályázaton nyertes Középülettervező Zrt.

A tervezett fejlesztések a Városliget északi határánál, a Mexikói út mellett (Forrás: Budapest Fejlesztési Központ)

A parkolóházak létrehozása szervesen kapcsolódik a környék közlekedésének megújításához, zöldebbé tételéhez, a beruházás a Városliget autómentesítéséhez, továbbá a belváros forgalomcsillapításához szükséges feltétel – olvasható a BFK honlapján. A Városliget északi határán létesülő Mexikói úti P+R-parkolóházakban a Városliget intézményeibe, például az Állatkertbe igyekvők is parkolhatnak majd. A tervek szerint a parkolóházakban hétköznap elsősorban az ingázók, hétvégén, nagyobb rendezvények idején a Városligetbe látogatók hagyhatják majd az autóikat.

A tervezési munka 2023 nyaráig tart, a szükséges forrásokat a központi költségvetésből finanszírozzák – írja a BFK.

A közlekedésfejlesztési koncepció másik eleme a Rákosrendező pályaudvar fölött átvezető új pesti felüljáró, amelynek tervezése már korábban megkezdődött.

 

Nyitókép: A Hősök tere és a Kós Károly sétány autók nélkül (Fotó: Both Balázs/pestbuda.hu)