Teljesen megújítják a Bosnyák teret, új városközpont épül Zuglóban

A cikk angol nyelvű változata: Bosnyák Square is being completely renovated, and a new city center is being built in Zugló

2021. november 12. 14:00

Zugló főtéren új városháza, piac és szakrendelő is épül, a Bosnyák tér és a Rákos-patak között pedig új városnegyedet alakítanak ki parkokkal, bevásárlóutcával, közösségi terekkel. A többfunkciós kerületi központ a tervek szerint 2024-ben készül el.

Csaknem 8000 négyzetméter nagyságú új szakrendelő, 5600 négyzetméteres piac, valamint 5300 négyzetméternyi városháza, ezen kívül mélygarázs, közösségi tér és nem mellesleg rengeteg zöldfelület – a tervek szerint ilyen lesz Zugló új városközpontja a Bosnyák téren. Az építkezés már jövőre megkezdődhet – írja a zuglo.hu.

Mint írják, Zugló képviselő-testülete csütörtöki ülésen döntött arról, hogy egyetért a koncepciótervvel, és felkérte a polgármestert a tervpályázati kiírás előkészítésére. November 23-án lakossági fórumot is tartanak a témával kapcsolatban, így mindenki tájékozódhat a tervekről. A részben fővárosi, részben önkormányzati tulajdonú telekre való építkezés már jövőre megkezdődhet és 2023 végén, 2024 első felében készülhet el.

Az új piac látványterve (Fotó: Lima Architecture)

Az új városközponton kívül, a Bosnyák tér mögött a Bayer Construct magánberuházásában épülne meg egy új városnegyed, amelyet úgy terveztek, hogy egységet képezzen a megújuló főtérrel. Parkokat, bevásárlóutcákat, sétányokat, irodaépületeket, lakóházakat álmodtak meg ide a szakemberek. A terveket a világhírű építésziroda, a Zaha Hadid Architects készítette. A Csömöri út mentén irodaépületek, a Bosnyák utca felőli részen pedig lakóházak épülnének, de lesznek játszóterek, parkok, sétányok, közösségi- és rendezvényterek is. A kerület harmadik legnagyobb zöldfelületét hozzák létre ezen a területen – írják.

Az új bosnyák téri városháza látványterve (Fotó: Lima Architecture)

A beszámoló szerint a kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházássá minősítette a projektet, a Bayer Construct és az önkormányzat partnerként tekint egymásra. A beruházó, bár 4500 lakást is építhetne, 950 darabot tervezett, és 3385 parkolóhelyet szeretne létrehozni. A közlekedésre vonatkozóan pedig hatástanulmányt készítenek, ugyanakkor a Csömöri út felújítását már úgy tervezik, hogy az ne akadályozza a metró megépítését. A munka több ütemben, 10 év alatt készülne el, az utolsó ütemben számolnak a Rákos-patak érintett szakaszának revitalizációjával. 

A kerület vezetése az egyszeri 150 millió forint bevétel mellett a magánberuházásban épülő kereskedelmi és irodaépületek működéséből évi egymilliárd forintos adóbevételre is számít, ezen felül bíznak abban, hogy Zugló egyik főtere így visszakaphatja központi szerepét, ami jelentősen felértékelheti a városnegyedet.

Forrás: zuglo.hu

Nyitókép: Megújul a Bosnyák tér, új városközpont épül Zuglóban (Fotó: Lima Architecture)

Összesen 4 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


Ez egy hazugság, hogy a lepukkant Bosnyák teret építik újjá. A Bosnyák tértől északra eső, zöldfelületet építik be. Mindegy épp milyen színű vezetése volt a kerületnek, Zuglónak már majdnem minden olyan zöldfelületét beépítették az elmúlt 30 évben, ahol park lehetett volna, pl. a Rákos patak menti egykori zöldterületek. A kormány beépítette félig az amúgy is nagyban beépített Városligetet, hogy pedig az utolsó nagyobb zöldfelületet építik be a Bosnyák tértől északra.


Igaza van az előttem szólónak. Nem a piac mögötti zöldterületet kéne beépíteni, hanem a piac jelenlegi területén kellene egy új modernebb vásárcsarnokot építeni, az újpestihez hasonlóan. A Bosnyák téren, pedig a templommal szembeni kocsiszín és es egyéb földszintes épületek helyén kellene az új városközpontot megépíteni.

Válaszok:
Sándor | 2021. december 2. 08:14

Parkolóházat kellene építeni, úgyis kiviszik majd oda a metrót.


Reki! Meg kellene kérdezni a BKV-t, mert úgy látom, hogy azt a kocsiszínt elég gyakran használják a villamosok. A BKV-nak is vannak jogos igényei.



Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!

Felhasználónév:
Jelszó:

Regisztráció | Elfelejtett jelszó