Átadták az Arany János utcai és a Nyugati pályaudvari metróállomást

A cikk angol nyelvű változata: The Arany János Street and Nyugati Railway Station metro stations were handed over

2023. március 20. 15:00

A 3-as metró újra a teljes vonalon, Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között jár, de a Nagyvárad téren és a Lehel téren nem állnak meg a szerelvények. Március 20-án megnyitották az utasforgalom előtt a felújított Arany János utcai és Nyugati pályaudvari metróállomást, a Dózsa György úti állomás megközelítése pedig akadálymentes lett.

2023. március 20-án átadták a budapesti 3-as metró megújult Arany János utcai és Nyugati pályaudvari állomását – írja az MTI.

Az ünnepélyes átadón – az Arany János utcai állomáson – beszédet mondott Navracsics Tibor területfejlesztési miniszter, Karácsony Gergely főpolgármester és Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója.

A 3-as metró rekonstrukciójával megvalósuló fejlesztés nem csak a budapestieké, nem csak a fővárosban élők érdekét szolgálja – hangsúlyozta a területfejlesztési miniszter. Navracsics Tibor elmondta, hogy a metrófelújítás a magyar kormány, a főváros és az Európai Unió együttműködésével valósult meg.

Utasok az M3-as metróvonal felújított Nyugati pályaudvari állomásán az átadó napján (Fotó: MTI/Mónus Márton)

A felújítás költségeinek hozzávetőleg kétharmada uniós, egyharmada pedig hazai forrás – mondta a miniszter. Legfontosabbnak az együttműködést nevezte a beruházással kapcsolatban, kiemelve, hogy Budapest kulturális és infrastrukturális szempontból is Közép-Európa egyik fontos központja. Az uniós források is jól hasznosultak – jegyezte meg Navracsics Tibor. A budapesti tömegközlekedést nem csak a fővárosban élők használják, így ez a fejlesztés mindenkié – hangsúlyozta Navracsics Tibor.

Karácsony Gergely főpolgármester Budapest és az egész ország szempontjából örömtelinek nevezte a beruházás elkészültét. A főpolgármester köszönetet mondott mindenkinek, aki ebben közreműködött. Kiemelte, hogy a májusban befejeződő felújítással a 3-as metró valamennyi állomása akadálymentessé válik, sokkal biztonságosabbak és tetszetősebbek is lesznek. A főpolgármester a főváros további közlekedési fejlesztési terveiről szólva kitért a metróhoz kapcsolódó villamosvonalak, illetve villamos vezetékek fejlesztésére, ezzel összefüggésben mintegy 105 milliárd forintos keretösszeget említett. Karácsony Gergely fontosnak nevezte a Nyugati tér környékének további fejlesztését is.

Mozgólépcső a Nyugati pályaudvari metróállomáson (Fotó: MTI/Mónus Márton)

Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója az eseményen a metrófelújítás legjelentősebb állomásának nevezte az Arany János utcai és a Nyugati pályaudvari megállók átadását. A vezérigazgató kiemelte, hogy mintegy 3500 ember munkájával újult meg a metróvonal.

A metrófelújítás költségeiből 172,7 milliárd forintot az Európai Unió fizet, a hazai társfinanszírozás összege 44,8, míg a fővárosi önkormányzat hozzájárulása 7,1 milliárd forint.

A 3-as metró felújítása a tervek szerint májusban fejeződik be (Fotó: BKK)

Hétfőn 13 órától már a 3-as metró teljes vonalán, Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között lehet utazni, mivel azonban a Nagyvárad téren és a Lehel téren még tart a felújítás, ezeken az állomásokon nem állnak meg a szerelvények. A lezárt állomások környéke pótlóbusszal és egyéb járatokkal közelíthető meg. Hétvégenként csak Újpest-központ és a Göncz Árpád városközpont között jár a metró, a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között az M3-as pótlóbusszal lehet utazni.

Hétfőtől ismét használhatják az utazók a korábban felújított és átadott Dózsa György úti állomást is, amelynek az akadálymentesítése mostanra valósult meg.

A 3-as metró felújítása az öt és fél évig tartó munkálatokat követően előreláthatólag májusban fejeződik be teljesen.

Forrás: MTI

Nyitókép: Metrószerelvény a 3-as metróvonal felújított Arany János utcai állomásán (Fotó: MTI/Mónus Márton)

Összesen 3 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


Az új állomásokon sincsenek az állomásnév táblák megvilágítva. Nem értem miért nem lehet egy LED sort a táblák fölé helyezni? Akár még utólag is megoldható lenne.


Ma végigutaztam az egészet! A kalkuttai metró is különb. Sötét állomások (falak alapszíne sötétszürke-fekete) szándékosan hézagos mennyezet, ronda alu díszlécekkel.
Demszkyk a 2. metrót nagyon szépen felújították. A falak fehérek, az egész világos, a burkolat harmonikus. Nem hivalkodó. Egy picit egyformák az állomások, de pont ez a jó, mert egyöntetű, végig összhangban lévő.
Ez a vidéki suttyó elherdált egy csomó pénzt, és majd egyszer valaki kicseréli az elbaltázott burkolatot szép, fehér és világos színekre.

Válaszok:
Sándor | 2023. március 29. 00:54

Ime az új kalkuttai vonal. A szerelvény az üvegfal mögött áll be az állomásra, egyszerre nyílik a metrókocsikon és a válaszfalon az ajtó. (Hasonlót több helyen láttam már.)
https://c7.alamy.com/compde/2f..



Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!

Felhasználónév:
Jelszó:

Regisztráció | Elfelejtett jelszó