Minden HÉV-vonalat fel fognak újítani, a munkálatokat a szentendrei HÉV-vel kezdik, felújítják a teljes pályát, a pálya melletti állomásokat és az összes szerelvényt – jelentette ki az építési és közlekedési miniszter a Facebookra július 29-én feltöltött videóban, amelyben egy hozzá érkezett kérdésre válaszolt.

Lázár János közölte: még ebben az évben elkezdődik 54 új HÉV-szerelvény beszerzése, továbbá nem csupán a szentendreire, hanem  valamennyi HÉV-vonalra kiadta a tervezési megbízást. „Minden HÉV-vonalat fel akarunk újítani és a HÉV-járműveket le fogjuk cserélni új járművekbe” – tette hozzá. 

Hangsúlyozta, ez annál is inkább szükséges, mert a Magyarországon futó 100 HÉV-szerelvény mindegyike elérte a 60 éves kort.

A szentendrei HÉV 1979-ben (Fotó: Fortepan/Képszám: 60120)
A csepeli HÉV átadása 1951-ben (Fotó: MMKM_TFGY_2018_207_1_29)
A HÉV egyik szerelvénye 1928-ból (Fotó: Fortepan, Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum / Archívum / Negatívtár / BHÉV gyűjteménye LTSZ: 32526)
A szentendrei (H5-ös) HÉV a Margit híd budai hídfőjének közelében (Fotó: MTI/Máthé Zoltán)
A Batthyány téri állomás a felszínen (Fotó: Google maps)

A budapesti HÉV (Helyiérdekű Vasút) egy elővárosi vasúthálózat, amely Budapestet köti össze a környező településekkel. Jelenleg négy fő HÉV-vonal üzemel: a H5 – Szentendrei HÉV (Batthyány tér – Szentendre), a H6 – Ráckevei HÉV (Közvágóhíd – Ráckeve), a H7 – Csepeli HÉV (Boráros tér – Csepel), a H8 – Gödöllői HÉV (Örs vezér tere – Gödöllő), utóbbihoz kapcsolódik a H9 – Csömöri HÉV (Örs vezér tere – Csömör).

Forrás: MTI

Nyitókép: A szentendrei HÉV (Fotó: MÁV)

KORÁBBI CIKKEINK A TÉMÁBAN:

Százharminc éve jár a HÉV Szentendrére

Hetvenéves Budapest legrövidebb HÉV-vonala

A Deák térig akarták elvinni a HÉV-et – 135 éve adták át a Cinkotára vezető helyiérdekű vasutat

Százhuszonöt éve nyílt meg a budafoki HÉV-vonal