Budapest 62 128 szavazattal az 1. helyen végzett a European Best Destinations (EBD) 2019. január 15-étől február 5-én délig tartott szavazásán - értesítette a szervezet a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központot.
  
A kampányt menedzselő Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK), mint a magyar főváros turisztikai szervezete, partnereivel szoros együttműködésben hosszú ideje azért dolgozik, hogy Budapest egyedülálló szépségét és pezsgő kulturális életét minél többen megismerjék, és természetesen, hogy minél többen el is látogassanak hozzánk. A kitartó munkának jól látható az eredménye: évről évre nő a fővárosba látogatók száma, ami pedig még nagyobb öröm, a vendégek egyre hosszabb időt töltenek nálunk.

Az eredményes Budapest imázs kampányt a szavazást meghirdető EBD is visszaigazolta a BFTK-nak. A díj elnyeréséről szóló értesítésben közlik, hogy "korábban egyik díjnyertes európai úti cél sem részesült ilyen nemzetközi támogatásban, azaz szerezhetett szavazatot saját országán kívül. A Budapestre voksolók szavazatainak 77%-a Magyarországon kívüli országból származik, főként az Egyesült Királyságból, USA-ból, Németországból, Franciaországból, Ausztriából és Olaszországból. Így Budapest győzelme elsöprő" - fogalmaz az értesítő.

Mit nyert a címmel Budapest?

A European Best Destinations - amelynek célja az európai turizmus és kultúra népszerűsítése - már 10 éve mutat utat a világutazóknak, szorosan együttműködik a kontinens legnagyobb desztinációs és turisztikai hivatalaival, valamint Az Európai Bizottság által létrehozott EDEN hálózattal és turisták tízmillióinak nyújt segítséget a legmegfelelőbb úti cél kiválasztásában. Így ezt az elismerést igen könnyű kézzelfogható előnyökre váltani, elég, ha csak a 153 országból származó közel félmillió szavazóra gondolunk, akik figyelemmel követték idén a szavazást, azt, hogy hova érdemes legközelebb repülőjegyet foglalni.

A legjobb desztináció egész évre szóló promócióban részesül a European Best Destinations weboldalon, a legrangosabb nemzetközi utazási, gazdasági és életmód médiumokban, számos social media felületen és utazási portálon - a legjobb úti célra érkező turisták száma korábbi tapasztalatok alapján várhatóan jelentősen emelkedni fog a versenyt szervező cég egész éves kampányának köszönhetően. A legjobb úti cél egy éven keresztül használhatja a "legjobb európai úti cél" címet és logót.

Forrás: Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ