Idén kezdődik a Lánchíd felújítása – Mégsem lesz szélesebb a járda

2019. május 3. 14:55

Az eredetileg elkülönített hatmilliárd forintból októberben megkezdődik a Lánchíd felújítása, de a plusz egymilliárd forintból tervezett járdaszélesítést visszavonták. Ehelyett a híd budai és pesti oldalán a Clark Ádám teret és a Széchenyi teret hozzák rendbe, valamint egy gyalogosfolyosót is kialakítanak.

Egymilliárd forintból valósulhat meg a Lánchídhoz kapcsolódó közterületek rekonstrukciója és fejlesztése a Duna mindkét partján, ugyanis a kormány visszaadta az eredetileg a híd járdáinak kiszélesítésére szánt, korábban visszavont összeget. Ezt Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter és Tarlós István főpolgármester tudatta közös közleményében pénteken. A Lánchíd felújításának támogatására a kormány eredetileg hatmilliárd forintot szándékozott biztosítani, majd októberi határozatában arról döntött, hogy ezt kiegészíti egymilliárd forinttal a híd járdáinak akkor tervezett kiszélesítése miatt – olvasható az MTI-hez eljuttatott kommünikében.

A Lánchíd 2018-ban (Fotó: Kozics Júlia/pestbuda.hu)

A Lánchíd, háttérben a Várhegy alagút 2018-ban (Fotó: Kozics Júlia/pestbuda.hu)

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszéke megvizsgálta, hogy a hídszerkezet hogyan képes
elviselni a járdaszélesítésből adódó többletterheket. Tekintettel a vizsgálat eredményeire, amely szerint a járda szélesítése már a láncok jelentős statikai megerősítését és ezzel együtt jelentős többletköltséget okozna, műszaki, városképi és finanszírozási okokból – a fővárosi
közfejlesztési tanács javaslata alapján – a kormány keddi határozatában visszavonta a Lánchíd járdaszélesítésének többlettámogatását.

Ezért a járdák felújítása továbbra is a jelenlegivel azonos módon, 2,2 méter szélességben valósul meg – írták. A közfejlesztési tanács megvizsgálta a hídhoz kapcsolódó közterületek – Clark Ádám, Széchenyi tér, Petőfi Sándor utca – rekonstrukciójának és fejlesztésének a Lánchíd felújításával egyidejű lehetőségét. A kormány erről április 23-án döntött – olvasható.

A Várhegy alagút, Clark Ádám tér 2018-ban (Fotó: Kozics Júlia/pestbuda.hu)

A Széchenyi István tér (Fotó: Viczián Zsófia/pestbuda.hu)

Közölték, a Lánchíd járdaszélesítéséről szóló keddi kormányhatározatban szereplő egymilliárd forintot a szélesítés visszavonásával egyidejűleg a kormány visszaadta a hídhoz kapcsolódó, környező közterületek rekonstrukciójára és fejlesztésére a Duna mindkét partján. „Ennek keretében a Pest - Buda vonalban tervezett gyalogosfolyosó kialakítására is sor kerül” – írták.

Tudatták azt is, hogy folyamatban van a Lánchíd, Várhegy alagút és Széchenyi István tér alatti villamos-közúti aluljáró felújításának közbeszerzési eljárása.

Forrás: MTI

Nyitókép: A Lánchíd 2019 áprilisában (Fotó: Halász Csilla/pestbuda.hu)

Összesen 2 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


Ha az ember kocsival áthajt Budáról Pestre a Lánchíd pesti hídfőjénél teljesen szabálytalanul igyekeznek gyalogosok a túloldalra az Akadémia felé, illetve vissza.
1./ Vagy figyelembe veszik a realításokat és ide zebrát festenek. Ezesetben mégjobban lelassul a Lánchídon a kocsiforgalom.
2./ Vagy kitalálnak egy kerülő megoldást ami csak az aluljáró lehet. Lent a Dunaparton van egy villamos és egy gyalogos aluljáró. Itt fent a hídfőnél kellene ilyen, lehetőleg mozgólépcsőkkel.
További probléma a hídra fel és lehajtás a pesti oldalon, mert a buszmegállók túl közel vannak a hídhoz.


Van egy brutálisan durva javaslatom. A Szépvölgyi útról lejövő forgalom 80%-a megy át Pestre. Nos csinálni kell egy hidat a Szépvölgyi út és a Dózsa György út között, a Szigeten lábakra állítva. Ezzel is tehermentesíteni lehetne a belső hidakat.
A Lánchídon pedig csak buszokat és taxikat engednék át.



Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!

Felhasználónév:
Jelszó:

Regisztráció | Elfelejtett jelszó