Megkezdődik az utascentrum építése a Keleti pályaudvaron

2021. jan. 15. 15:00

Indulhat az utascentrum építése az évente csaknem 11 millió embert fogadó, 137 éves Keleti pályaudvaron. Az aluljáró teljesen új külsőt kap, akadálymentesen lehet majd megközelíteni a pályaudvart az aluljárószint és a vágánycsarnok közti mozgólépcsőn vagy liften. A fejlesztés az utasok eddiginél komfortosabb kiszolgálását teszi lehetővé. A munkálatok várhatóan az év végéig tartanak.

Megkezdődhet az utascentrum építése az évente közel 11 millió embert fogadó, 137 éves Keleti pályaudvaron, mert eredményes a nyílt kiviteli közbeszerzési eljárás, és a kialakításhoz szükséges források rendelkezésre állásáról is megszületett a kormánydöntés – írja közleményében a MÁV. Az előkészületi munkálatok hamarosan indulnak, a látványos kivitelezés tavasszal veheti kezdetét. 

Új utascentrumot alakítanak ki, látványterv (Forrás: MÁV)

A várhatóan év végéig tartó munkákat követően, a fejlesztés az utasok eddiginél komfortosabb kiszolgálását teszi lehetővé: egy helyen lesz lehetőség a menetjegyváltással, a belföldi vagy akár nemzetközi utazással kapcsolatos ügyek intézésére, és akadálymentesen lehet majd megközelíteni a pályaudvart az aluljárószint és a vágánycsarnok közti mozgólépcsőn vagy liften. 

Az akadálymentesített utascentrum a peronszint alatt, a jelenlegi belföldi pénztárak és a pénztárak előtti terület teljes átépítésével valósul meg több mint 1542 négyzetméteren. A 200-250 négyzetméteres ügyféltérben 9 új pénztári és 2 új ügyfélszolgálati pultot alakít ki a vasúttársaság, amelyek közül az egyik mozgássérült munkavállalók számára lesz kialakítva.

Új mozgólépcsők, új liftek kötik össze az aluljárószintet a vonatokkal, látványterv (Forrás: MÁV)

A belföldi és nemzetközi menetjegy-értékesítésen túl az utascentrum területén működik majd az információs és az ügyfélszolgálati iroda, és egy szolgáltatásértékesítő iroda is az utasok rendelkezésére áll, ahol a csoportos utazásokkal kapcsolatos igényeket lehet intézni. A közlekedési, várakozási terek, a gyereksarok és a biztonsági őr pultja is az utascentrumban kap helyet.

A menetjegyváltási idő csökkentése a MÁV kiemelt céljai között szerepel, ezért az utasok gyorsabb kiszolgálása érdekében ügyfélhívó irányítja majd a megfelelő munkaállomáshoz a várakozó utasokat. A pályaudvaron 18 jegykiadó automata fogja szolgálni a gyorsabb jegyváltást, többségük az utascentrumban és környékén lesz megtalálható, de működnek majd a vágányoknál is.

Az ügyféltérben központilag vezérelt, modern és látványos utastájékoztatási kijelzőket helyeznek el, és a pályaudvaron megszokott hangosbemondó is informálja az ügyet intéző vagy vonatindulásra váró utasokat.

Az utasok kényelmesen és akadálymentesen tudják majd megközelíteni a metrót és a peronokatlátványterv (Forrás: MÁV)

Mozgólépcső és lift is épül annak érdekében, hogy az utasok kényelmesen és akadálymentesen közelíthessék meg a metrót és a peronokat. Az utascentrumon kívül, de annak közelében pedig csomagmegőrzőket helyeznek el. A vasúttársaság dolgozóit is számos, az utasok számára láthatatlan, de a mindennapi pontos és hatékony munka érdekében szükséges fejlesztés szolgálja az utascentrumhoz tartozó háttérirodákban.

A MÁV szakemberei által megtervezett és a Budapest Fejlesztési Központtal együttműködve előkészített, közel 1,6 milliárd forint értékű beruházás a kormány és az Európai Unió finanszírozásával valósulhat meg.

Forrás: MÁV

Nyitókép: Megkezdődhet az utascentrum építése a Keleti pályaudvaron (Forrás: MÁV)

Összesen 2 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


Végre modern jegypénztárak, mozgólépcső az aluljáróban. Ugyanakkor az épület régebbi részeinek felújítását is folyathatnák. A Lotz váró nagyon szép lett. A homlokzat közepét évekkel ezelőtt renoválták, de a két oldalsó épület kimaradt.


Mar korabban leirtam, de itt is megemlitem, hogy az egyre jelentektelenebb szerepet betolto Magyar Posta Keleti palyaudvari epuleteit szanalni kellene. Ezaltal az 1-2-3-4-5. vaganyok vegpontjait joval kozelebb lehetne hozni a csarnokhoz, hogy ne kelljen az utasoknak tobb szaz metert gyalogolniuk a borondokkel a metroig. A Bekes megyebe utazok evtizedek ota panaszkodnak, hogy rajuk haragszik a MAV, mert a 120-as vonalon a legtobb vonat ezekrol a vaganyokrol, gyakran a legtavolabbi 1-es vaganyrol indul, ami jelentosen megnoveli az utazasi idot, nem beszelve a kenyelmetlensegrol.
Praktikus lenne tovabba a godolloi HEV vegallomasat is ide helyezni a jovoben, hiszen a Puskas Ferenc Stadion metroallomas vaganykapcsolattal rendelkezik a Keleti Palyaudvarral. Nyilvan a HEV 2-es metroval torteno osszekotese utan sem fog minden egyes godolloi vagy csomori szerelveny atmenni Budara, hiszen erre sem igeny, sem kapacitas nincs. Ezeknek a vonatoknak lehetne a vegallomasa a Keleti ami az Ors Vezer terehez kepest mar onmagaban veve is nagy elorelepes, hiszen joval kozelebb van a belvaroshoz es ket metrovonallal is atszallasi kapcsolattal rendelkezik.



Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!

Felhasználónév:
Jelszó:

Regisztráció | Elfelejtett jelszó