Megkezdődött a népligeti vasúti megálló tervezése

2021. jan. 16. 16:00

Indul a Déli Körvasút harmadik új megállójának tervezése, miután kiválasztották a tervezőt. A vonatokról metróra és távolsági buszokra is egyszerűbben lehet majd átszállni.

Indul a Déli Körvasút harmadik új megállójának tervezése is, miután kiválasztották a tervezőt – közölte a Budapest Fejlesztési Központ Zrt. (BFK) és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) pénteken az MTI-vel.

Azt írták, az új, a kormány döntése szerint a Népliget sarkában létesítendő vasútállomás legfőbb funkciója az lesz, hogy a Tatabánya, Székesfehérvár, Pusztaszabolcs, vagy éppen Gyömrő, Pécel irányából érkező elővárosi vonatok utasai elérhessék az M3-as metrót az Ecseri úti állomáson vagy a népligeti Volánbusz-pályaudvart, illetve a Népliget térségéből közvetlen kapcsolat nyíljon a vonatok elővárosi célpontjai felé, vagy a jövőben akár vonattal a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre.

Megkezdődik a Déli Körvasút harmadik új megállójának tervezése is, miután kiválasztották a tervezőt, látványterv (Forrás: Budapest Fejlesztési Központ)

Hozzátették: az Üllői út feletti vasúti hídtól keleti irányba, a Népliget zöld tömbje mellett húzódó peronokról a közeli lakótelepek, irodaházak, a 3-as villamos és az épülő új kézilabdacsarnok is megközelíthetők lesznek.

Az előzetes terveket a BFK és a NIF három építészirodától is bekérte, ezek közül választották ki a győztes tervet. A döntés értelmében a Főmterv, mint a vasútvonal ezen szakaszának tervezője irányításával a Paragram Studió és a SporaArchitects építészirodák tervezik meg az új budapesti vasúti megállót.

Védett, kényelmes átszállási útvonalat fognak biztosítani a vasút és a metróállomás között az utasoknak, látványterv (Forrás: Budapest Fejlesztési Központ)

Mint írták, a most kezdődő építészeti tervezés során igényesen kell megoldani a helyszín adottságaiból következő kihívást és védett, kényelmes átszállási útvonalat biztosítani a vasút és a metróállomás között az utasoknak.

A cél, hogy minél rövidebben, minél kellemesebb körülmények között, egy fedett sétányon szállhassanak át vonatról metróra az utasok – írták, hozzátéve, hogy ennek érdekében a 3-as metró felújítása során az Ecseri út állomásnak egy új kijárata készül a belvároshoz közelebbi végén, az Üllői úti mentén.

A sétány folytatása a vasút túloldalán egyben a Népliget új, déli kapuja is lesz, látványterv (Forrás: Budapest Fejlesztési Központ)

A vasúti megálló elhelyezése is erre keresi a megoldást: a peronok az Üllői úttól északkeletre helyezkednek el, északkeleti végükről közelíthető meg a metróhoz és a 3-as villamoshoz vezető sétány, és ott lesz a helyi buszok megállója is. Ez a kapcsolat kiszolgálja a Bihari utcai és a József Attila lakótelepet is – tették hozzá. Megjegyezték: a sétány folytatása a vasút túloldalán egyben a Népliget új, déli kapuja is lesz. Ugyanakkor a peronok másik, délnyugati végén is lesz lejárat, erre lehet eljutni majd az új sportcsarnokba és a Népliget melletti buszpályaudvarhoz.

Forrás: MTI

Nyitókép: Megkezdődött a népligeti vasúti megálló tervezése (Forrás: Budapest Fejlesztési Központ)

Összesen 1 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


A nepligeti buszpalyaudvar innen majdnem egy metromegallora van, szukseg lesz tehat egy olyan szeles es jo minosegu (nem kovekbol kirakott) jardara az Ulloi ut mindket oldalan ahol a gurulos borondokkel csendesen es akadalymentesen lehet kozlekedni. 700 meter nem kis tavolsag.
Es ha mar a Nepligetnel tartunk. Az alabbi oldalon varjak a javaslatokat a Nepliget felujitasaval kapcsolatban. Januar vegeig barki hozzaszolhat.
https://www.kozossegitervezes...



Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!

Felhasználónév:
Jelszó:

Regisztráció | Elfelejtett jelszó