Mégis lesz klíma a Budapestre érkező frankfurti villamosokon?

A cikk angolnyelvű változata: Will there be air conditioning on the Frankfurt trams coming to Budapest?

2021. július 6. 17:00

A BKV szerint szerkezeti átalakításokkal megoldható a használt frankfurti villamosok klimatizálása.

A frankfurti használt villamosok klimatizálását a honosításuk során kívánja megoldani a BKV Zrt. – írja az MTI.

A társaság az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében azt írta: az utóbbi napokban a „tények részleges ismeretén és hibás értelmezésén alapuló” téves információk jelentek meg a használt frankfurti villamosok beszerzésével, klimatizálhatóságával kapcsolatban.

Hozzátették, hogy az elmúlt időszak új járműbeszerzései (CAF) ellenére is a BKV Zrt. villamos-járműállománya zömmel, mintegy 80 százalékban magaspadlós, korszerűtlen járművekből áll. A korszerűsített, csaknem 50 éves Ganz csuklós villamosok is elérik 10-12 év múlva azt az életkort, amely után már nem üzemeltethetők tovább.

A német közlekedési vállalat, a VGF által használt villamos (Fotó: vgf-ffm.de)

Ezért az elsődleges beszerzési cél a korszerűtlen Ganz csuklós villamosok kiváltása. Végül Frankfurtban sikerült olyan használt járműveket találni, amelyek műszaki kialakítás szempontjából megfelelőek (jól karbantartott, keskeny kocsiszekrényük van, alacsonypadlósak). A villamosok ugyanakkor nem klimatizáltak, mivel a 10-15 évvel ezelőtti felújításoknál a frankfurti üzemeltetőnek nem sikerült erre gazdaságos megoldást találnia. Azóta azonban a klímatechnológia jelentősen fejlődött, a berendezések kompaktabbak lettek – jelezték.

„Ezt felismerve, az első pillanattól kezdve azzal számoltunk, hogy a beszerzendő villamosok honosítása során a klimatizálást meg kívánjuk oldani. A klimatizálhatóság előzetes felmérését, tervezését megkezdtük, jelenleg műszaki akadályát nem látjuk a megvalósíthatóságnak, amelyet az elsőként beszerzendő prototípus jármű átalakítása egyértelműen igazolhat majd” – emelték ki, hozzátéve, hogy jelenleg tart a beszerzés pénzügyi kérdéseinek és a járművek műszaki megfelelőségének vizsgálata.

A beszerzendő villamosok honosítása során szeretnék megoldani a klimatizálást (Fotó: vgf-ffm.de)

Hozzátették, hogy a műszaki környezet és a lehetőségek folyamatos változását jól mutatja az a tény is, hogy az R2-s széria vezetőfülkéit a német cég utólagosan már klimatizálta.

A Magyar Nemzet hétfőn azt írta: a tulajdonos német közlekedési vállalat, a VGF szerint utólag sem klimatizálhatók azok a frankfurti használt villamosok, amelyeket megvenne a Karácsony Gergely vezette budapesti Városháza. A VGF szerint ennek az az oka, hogy a villamosok nem erre lettek terveztek és az utólag beszerelt klíma súlyát nem bírná el a tetejük, emiatt alapvető konstrukciós módosításokra lett volna szükség, amit a németek nem vállaltak. 

Forrás: MTI

Nyitókép: A BKV szerint szerkezeti átalakításokkal megoldható a használt frankfurti villamosok klimatizálása (Fotó: vgf-ffm.de)

Összesen 10 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


Nem értem, miért kell máshol leselejtezett, használt villamosokat Budapestre hozni? A korábbi használt frankfurti villamos, időseknek életveszélyes lépcsőivel, teljesen elhibázott beszerzés volt. A CAF villamosok nagyon jók, biztosan drágábbak, de még mindig jobb, ha azokból veszünk kevesebbet.


Ez olyan mint a kozmetikazott orosz metrokocsik az ujak helyett. Ocskavassal nem lehet vilagvarost uzemeltetni...


Egyébként az új orosz metrókocsik szerintem jók. Ha klímát is szerelnének belük, jobbak lennének , mint az Alstom-ok.

Válaszok:
persona | 2021. július 7. 14:24
Sándor | 2021. július 15. 20:55

Se nem ujak, se nem jok. Siemenst kellett volna venni, ezeket az ocskasagokat meg kiselejtezni vegre.

Válaszok:
Sándor | 2021. július 15. 20:43

A főpolgármester úr nem hívta le az előző főpolgármester által megrendelt klimatizált CAF villamosokat (11 db). Helyette használt, klíma nélküli, leselejtezett frankfurti villamosokat vesz. Gratulálok! Alkalmas!

Válaszok:
ébrenjáró | 2021. július 15. 18:15

Nagyon el vagytok itt tévedve morzsikáim. Tudom, hogy ez egy fideszes oldal és mindent ennek megfelelően kell beállítani, de pont, hogy a kormány nem akarja odaadni a pénzt a CAF villamosok lehívására.
Karácsony a CAF-okat akarta lehívni és új trolikat is venni, de a kormány elvett minden pénzt, hogy szívassa Budapestet, mert rosszul szavazott.
Orbánék megvették azokat a felújítottnak hazudott, raktárban évtizedek óta porosodó orosz szarokat, mert nyalni kell Putyinnak. De az is biztos azért történt mert Karácsony alkalmatlan.(nem tudják megunni, pedig ez egyszer már nem jött be)


Látom te sem vagy képben morzsi.
Karácsony a CAF-okat akarta lehívni, de kormány nem adott rá pénzt, hogy szívassa.
A régi Ganzokat most már nagyon muszáj cserélni, de mivel miden pénzt elvetek bosszúból Budapesttől ezekre a szarokra van keret.
Orbánnál reklamálj.

Válaszok:
Sándor | 2021. július 15. 20:45

Reki!
Anno a kontinens első, villamos hajtású kocsikkal működő budapesti Kisföldalatti (Én így nevezem, az M1 név olyan semmilyen.) Siemens-Halske gyártmányú kocsikat kapott. A Siemens ajánlata volt a jobb, de Medgyessy ragaszkodott a francia szeméthez.)


Ön hazudni méltóztatik! A villamosokra szánt pénz megvolt de karácsonyék ellopták és "szakértőknek" adták haveri alapon..


A legújabb orosz metrókocsik tényleg világszínvonalúak. Ime A 2021 évi modell:
http://www.railvolution.net/re..



Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!

Felhasználónév:
Jelszó:

Regisztráció | Elfelejtett jelszó