Már szerkezetkész állapotban vannak a felújítás alatt álló Lánchíd budai és pesti hídfőjében lévő aluljárók – derül ki a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) honlapján megjelent hírből. Mint írják, a betonozási, vasszerelési és szigetelési munkák után a budai hídfőben lévő aluljáróban már a burkolat alatti elektromos védőcsövek lefektetését is elkezdték a szakemberek.

Kiszélesítették a hídfőkben lévő villamos-aluljárókat, így beláthatóbbá és biztonságosabbá váltak (Fotó: BKK)

A pesti és a budai oldalon lévő villamos-aluljárók keresztmetszetét jelentősen megváltoztatták, a korábban kör alakú átjárók az átalakítás következtében már inkább téglalap alakúak lettek. Ezzel együtt tágasabbá, így beláthatóbbá és biztonságosabbá váltak.

Kiszélesítették a pesti oldalon lévő gyalogos-aluljárót és a budai oldalon lévő biciklis-aluljárót is (Fotó: BKK)

Ezek mellett kiszélesítették a budai hídfőben lévő, korábban három méter széles kerékpáros-aluljárót négy méterre. A pesti oldalon lévő gyalogos-aluljárót pedig több mint négy méterre szélesítették ki. Ennek köszönhetően a felújítást követően a budai oldalon a gyalogosok, míg a pesti hídfőben lévő aluljáróban a kerékpárosok is tudnak majd közlekedni. Ahogyan az a BKK oldalán megjelent hírben is olvasható, a védőcsövek bevezetése után elkezdődhetnek majd a villanyszerelési és építészeti munkák. Az aluljárók oldalfalaira kéregpanel burkolat kerül majd fel.

Ha szükséges, az eredeti tervek alapján újragyártott orsókra cserélik ki a régieket (Fotó: BKK)

Ezzel párhuzamosan halad a függesztőorsók vizsgálata is. Kiemelten fontos a szerepük, hiszen ezek kötik össze a láncokról leérkező függesztőrudakat a híd kereszttartóival. A felújítás során a szakemberek kijelölték azokat az elemeket, amelyeket kivesznek, és a Budapesti Műszaki Egyetem szakértői segítségével megvizsgálnak. Amennyiben indokolt, a régi orsókat a terveknek megfelelően legyártott újakra cserélik le. Az orsók a vizsgálatához (pontosabban az ahhoz szükséges eltávolításukhoz, majd visszahelyezésükhöz) rendkívül nagy odafigyelés szükséges, hiszen egy ilyen elem 10-12 tonnányi terhet visel, és figyelni, kell, nehogy megváltozzon a rudak terhelése – derül ki a BKK híréből.

Forrás: Budapesti Közlekedési Központ

Nyitókép: Már szerkezetkészek a Lánchíd hídfőiben lévő aluljárók (Fotó: BKK)