Három új gyalogosátkelő kialakítását kezdték el a Nyugati térnél

2023. június 20. 14:00

Három új gyalogosátkelő épül a Nyugati térnél. A tervek szerint a Nagykörúttal párhuzamosan a Bajcsy-Zsilinszky utat és a Váci utat, valamint a Szent István körutat keresztezve jelzőlámpás, hangjelzéssel kiegészített zebrák lesznek nyár végére.

Akadálymentesen körbejárható lesz a felszínen a Nyugati tér annak köszönhetően, hogy három új – jelzőlámpával szabályozott – gyalogos-átkelőhelyet létesítenek a csomópontban – olvasható a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) honlapján.

Azt írják, hogy újabb jelentős fővárosi csomópont válik akadálymentessé: a Budapest Közút Zrt. a Fővárosi Önkormányzattal együttműködve három új gyalogos-átkelőhelyet létesít a Nyugati téri csomópontban. Ennek köszönhetően az arra közlekedők a Nagykörúttal párhuzamosan a Bajcsy-Zsilinszky utat és a Váci utat, valamint a Szent István körutat keresztezve is jelzőlámpás, hangjelzéssel kiegészített zebrát vehetnek majd igénybe.

A tervezett új gyalogátkelők helye a Nyugati pályaudvarnál (Forrás: BKK)

Az átkelők építése június 19-én kezdődött, és előreláthatólag két hónapig tart. Közölték: a kivitelező szakemberei kialakítják a csomópontban a kapcsolódó kerékpáros-infrastruktúrát is, megvalósítva a Bajcsy-Zsilinszky úti és a kialakítás alatt lévő, védett Váci úti kerékpáros-útvonal összekötését.

A Nyugati téri beruházás hozzájárul ahhoz, hogy csökkenjenek a közlekedési veszélyek, élhetőbb legyen a forgalmas köztér, amelyet a babakocsival, illetve a nagyobb csomaggal közlekedők, valamint a mozgásukban korlátozottak is akadálymentesen körbejárhatnak a felszínen – teszik hozzá.

Forrás: Budapesti Közlekedési Központ 

Nyitókép: Három új gyalogosátkelőt alakítanak ki a Nyugati térnél (Fotó: BKK)

Összesen 5 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


A térképen látszik, hogy ott alakítanak ki gyalogátkelőhelyet, a baba-kocsisokra és a mozgáskorlátozottakra hivatkozva, ahol van rámpa. Ismét egy jellegzetesen értelmetlen Karigeri porjekt!

Válaszok:
Sándor | 2023. július 3. 16:17

Inkább a teljesen lepusztult, szlömösödött, szégyenteljes állapotú aluljárót kéne rendbetenni!

Válaszok:
Sándor | 2023. július 3. 16:13

Anno Barcelonában döbbentem rá, hogy miért van minden aluljárónál rendesen zebra is. Egy spanyol nem fog lemenni az aluljáróba, hogy a másik oldalon feljöjjön. Azután figyelni kezdtem magamat is, és a környezetem is. Én is sokszor mentem át a Bajcsy Zsilinszky útnál a Zárkirály felé a híd alatt átbújva. Normális emberi igény a zebra, az volt téveszme, hogy a járókelőkből vakondokat csinálunk egy városban. A mindent ellepő hajléktalanokra volt szükség, hogy jónéhány koszos és büdös aluljárót végre betemessenek. Teljesség igénye nélkül:
Erzsébet hídnál a Klotild paloták előtt, mögött, csak a metróhoz vezető maradt. A Keleti előtt a Szabadság szállónál. A Lehel térnél. A Margit híd pesti oldalán, Budán a Frankel Leó utcánál. Kőbányán a Liget térnél.


Miért jó a rámpa? Gondolod, hogy egy kerekesszékkel öröm rámpán menni, vagy nekifeszülni egy babakocsinak és a másik kézben csomagokkal tolni a babakocsit?


Az aluljaro versus zebra kerdese annak a fuggvenye, hogy egy varos elsosorban emberbarat vagy bizniszbarat. Magyarul hogy a hetkoznapi jarokelok, beleertve a lakosok, turistak, mozgasukban korlatozottak, kutyabaratok, idosek, gyermekek, stb. igenyeit helyezi eloterbe vagy pedig a cegtulajdonosok, befektetok es penzemberek erdekeit.
Ez egyertelmuen tudatos dontes kerdese. Budapest ezt a (rossz) dontest evtizedekkel ezelott meghozta, igaz akkor meg az allamszocializmus falanszteri keretei kozott. A rendszervaltas utan meghonosodo kapitalista haracsolas ennek a meglevo hibas kozlekedesi rendszernek es infrastrukturanak a fenntartasa mellett indult be ami nehany udito kiveteltol eltekintve maig fennall.
Mas, Budapestnel sokkal nagyobb es sokkal modernebb vilagvarosokban lehet latni peldakat arra, hogy az uzleti elet kiszolgalasa mellett a jarokelok erdekeit is figyelembe veszik. A tizmillios Londonban peldaul elvetve lehet aluljaroval talalkozni de azok is tobbnyire metromegallok miatt lettek kialakitva es szinte mindenutt a felszini gyalogosforgalom fenntartasa mellett azt kiegeszitve, nem pedig helyett. Mas lapra tartozik, hogy a Brit szigeteken az osszes utkeresztezodes, zebra, utcasarok, stb. rezsus kialakitassal talalkozik a jardak jarofeluletevel. A gyalogosoknak sehol sem kell padkarol lelepniuk ahhoz, hogy keresztezzek az utat, meg a legkisebb falvakban sem.
Magyarorszagon, beleertve a fovarost maig elvetve latunk csak peldat erre, pedig nem igenyel hatalmas beavatkozast es nehany ev alatt az osszes keresztezodest akadalymentesiteni lehetne igy. Mas lapra tartozik, hogy nalunk maximum a padkat nyesik le ami nem nyujt zokkenomentes atmenetet, mig Angliaban maga a jarda aszfaltja sulyed le az ut szintjere ami sokkal kenyelmesebb es biztonsagosabb atkelest eredmenyez. Arrol mar nem is beszelve, hogy ott sok helyen a vakokat segito feluleti kikepzesu eloregyartott elemekkel burkoljak az atkeloket, de ez mar egy egeszen mas szemleletmodot tukroz, ami itthon szinte elkepzelhetetlennek tunik...
A megszokott es megkovesedett elavult hozzaallas rengeteg kart okoz Budapest lakoinak, de maganak a varosnak es ezaltal az orszagnak is.
Talan a legkezenfekvobb pelda erre az Olimpia rendezesenek lehetosege. Az egyik legnagyobb kockazatot egy jovobeni palyazat sikeresseget illetoen pont a varos akadalymentesitettsegenek kritikan aluli szintje jelenti. A nyari Olimpia ma mar egyben Paralimpiat is jelent ami olyan kriteriumokat tamaszt a rendezo varossal szemben amelyek teljesitesetol Budapest (es az orszag) fenyevekre van.



Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!

Felhasználónév:
Jelszó:

Regisztráció | Elfelejtett jelszó