Megkezdődött a Budapesti Atlétikai Stadion építése

2020. dec. 10. 9:00

Elkezdték építeni a Budapesti Atlétikai Stadiont a IX. kerületben. Robbantásos bontással eltüntetik a Vituki toronyházat. Az eddigi ipari övezet és a Duna-parti szakasz rehabilitációja, valamint egy új, nyitott sport- és rekreációs közpark valósul meg a Rákóczi híd, a csepeli HÉV vonala, a Csepel-sziget északi része és a Duna által határolt területen.

Elindult a Budapesti Atlétikai Stadion építése, a projektben a VITUKI eddig ipari területenként ismert telepének és Duna-parti területének rehabilitációja, valamint a főváros számára egy új, nyitott sport- és rekreációs közpark valósul meg – közölte a BMSK Beruházási, Műszaki Fejlesztési, Sportüzemeltetési és Közbeszerzési Zrt. beruházási ügynökség szerdán az MTI-vel.

A tájékoztatás szerint a 2023. évi atlétikai világbajnokságra megépülő Nemzeti Atlétikai Stadion kivitelezésével összefüggésben robbantásos technológiával bontják el a VITUKI Környezetvédelmi és Vízgazdálkodási Tudományos Kutató Központ toronyházát december 10-én.

Robbantásos technológiával bontják el a VITUKI Környezetvédelmi és Vízgazdálkodási Tudományos Kutató Központ toronyházát (Fotó: Google maps)

A Budapest Nemzeti Atlétikai Stadion látványterve – a stadion mögött balra látható toronyházat robbantják
(Forrás: KKBK Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja Nonprofit Zrt.)

Ismertetik, hogy a fejlesztési területen a Rákóczi hídtól a Kvassay zsilipig, valamint az új Kábelhídon át egészen Észak-Csepelig új árvízi védmű, part menti gyalogos sétányok, kerékpáros utak, valamint hajóállomások is készülnek. A fejlesztéssel megvalósul továbbá a teljes pesti rakpart északi és déli területeinek gyalogos, kerékpáros és vízi összeköttetése egészen a Csepel-szigetig.

A közleményben kiemelték, hogy a jelenlegi tervezési területet érintő városrendezési tervek módosításával a Duna felőli látványfolyosó városképet meghatározó arculata megtisztul. A volt ipari funkciók és a korábban tervjavaslatként megfogalmazott magas beépítésű lakóparkok, irodaházak látványa helyett alacsony beépítésű, sport és rekreációs funkciók jönnek létre. A projekt egyik fő célja, hogy a terület kiemelkedő természeti értékeihez a fejlesztés méltó módon kapcsolódjon.

Kitérnek arra, hogy a kivitelezési munka előkészítése során felmérték az 1976-ban épült VITUKI toronyházának állapotát is. A megvalósíthatósági tanulmány vizsgálta a Mühlbacher István (Iparterv) tervezte toronyház szerkezetét, állékonyságát, valamint későbbi lehetséges funkcióját, és megállapította, hogy a torony jelenlegi állapotában tovább nem hasznosítható, így műszaki-gazdasági okokból szükségessé vált annak bontása.

 A közbeszerzési eljárásban nyertes kivitelező konzorcium a hierarchikus bontási technológia helyett a jelentős időmegtakarítást eredményező robbantásos technológiát választotta, melynek engedélyeztetése lezajlott. Az elbontás során a toronyépületet a Rákóczi híd felé, a hosszabbik oldalával párhuzamosan döntik el. Az épületegyüttes 1864 négyzetméteres „epényépületét” hagyományos technológiával bontják el – tájékoztatott a beruházási ügynökség.

Forrás: MTI

Nyitókép: A Budapesti Atlétikai Központ látványterve (Forrás: KKBK Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja Nonprofit Zrt.)

Összesen 1 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


Ez mind orvendetes, de a HEV-nek, (ha ideiglenesen is) ki kell hogy alakitsanak itt egy megallohelyet a nagy tavolsagok miatt.



Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!

Felhasználónév:
Jelszó:

Regisztráció | Elfelejtett jelszó