Fejlesztik a Keleti pályaudvar környezetét

Írta: Pestbuda.hu

2021. január 11. 20:00

Ingatlanfejlesztési program indul a Keleti pályaudvar területén és közvetlen környezetében, amelynek előkészítésére 800 millió forintot biztosít a kormány.

Piaci alapon fogják hasznosítani és fejleszteni a Keleti pályaudvar környezetében azokat az ingatlanokat, amelyek a vasútüzemből kivonhatók – erről döntött a kormány még múlt év végén, az intézkedéscsomagot a Magyar Közlöny december 29-i száma tartalmazza.

A 2036/2020. (XII. 29.) számú kormányhatározat értelmében az érintett ingatlanok a Keleti pályaudvar területének északi és keleti sávjában terülnek el, a Verseny utca és Dózsa György út által határolt területeken, de a döntés az ezekkel határos, a vasúti közlekedés használatából már kivont vagy kivonható ingatlanokra is vonatkozik.

A határozat szerint ezeknek az ingatlanoknak a hosszú távú hasznosítási lehetőségeit kell megvizsgálni üzleti alapú fejlesztési koncepció alapján.

A döntés értelmében a MÁV Zrt.-nek kell elkészíttetnie a részletes megvalósíthatósági tanulmányt, a kapcsolódó szakmai tanulmányokat és a tervezési programot „az érintett ingatlanokon történő ingatlanfejlesztés megvalósítására”, mégpedig 2021. november 30-ig. Ennek az előkészítő anyagnak a birtokában a  nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter teszi majd le a kormány asztalára azokat a javaslatokat,  amelyek az érintett ingatlanok tulajdonjogainak rendezésére, a piaci alapú hasznosításra és a fejlesztésekre vonatkoznak. Ennek a határideje 2021. december 15.

A Baross tér 1900-ban (Fotó: Fortepan, Budapest Főváros Levéltára. Levéltári jelzet HU.BFL.XV.19.d.1.08.034)

A kormányhatározat azt is tartalmazza, hogy a vasúttársaság által elkészítendő részletes megvalósíthatósági tanulmány és tervezési program elkészítésére a MÁV 800 millió forintot kap.

Nyitókép: A Keleti pályaudvar és a Baross tér napjainkban (Fotó: Both Balázs/pestbuda.hu)

 

Összesen 2 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


Valóban ráférne a Keleti Pályaudvar környezetére a fejlesztés. Budapest legrosszabb tér felújítása a Baross tér, ami ráadásul évekig tartott óriási felfordulással. Hosszú nyitott kihasználatlan aluljáró terek, fák, növények hiánya, Baross szobor eldugása a legelőnytelenebb helyre, stb. Ennyire elhibázott tér felújítás még nem volt Budapesten. Be kéne fedni az aluljáró nagy részét, növényeket, fákat ültetni, a Baross szobrot vissza kéne helyezni a pályaudvar homlokzata elé.


Szerintem a Magyar Posta epuleteit is nyugodtan szanalni lehetne. Ezaltal az 1-2-3-4-5. vaganyok vegpontjait joval kozelebb lehetne hozni a csarnokhoz, hogy ne kelljen az utasoknak tobb szaz metert gyalogolniuk a borondokkel a metroig. A Bekes megyebe utazok evtizedek ota panaszkodnak, hogy rajuk haragszik a MAV, mert a 120-as vonalon a legtobb vonat ezekrol a vaganyokrol, gyakran a legtavolabbi 1-es vaganyrol indul, ami jelentosen megnoveli az utazasi idot, nem beszelve a kenyelmetlensegrol.
Praktikus lenne tovabba a godolloi HEV vegallomasat is ide helyezni a jovoben, hiszen a Puskas Ferenc Stadion metroallomas vaganykapcsolattal rendelkezik a Keleti Palyaudvarral. Nyilvan a HEV 2-es metroval torteno osszekotese utan sem fog minden egyes godolloi vagy csomori szerelveny atmenni Budara, hiszen erre sem igeny, sem kapacitas nincs. Ezeknek a vonatoknak lehetne a vegallomasa a Keleti ami az Ors Vezer terehez kepest mar onmagaban veve is nagy elorelepes, hiszen joval kozelebb van a belvaroshoz es ket metrovonallal is atszallasi kapcsolattal rendelkezik.



Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!

Felhasználónév:
Jelszó:

Regisztráció | Elfelejtett jelszó