A fővárosi vállalkozók közel kétharmada ellenzi a pesti alsó rakpart végleges lezárását

A cikk angol nyelvű változata: Nearly two-thirds of entrepreneurs in the capital are opposed to the final closure of the lower embankment in Pest

2022. június 3. 11:00

A budapesti vállalkozások többsége nem ért egyet a pesti alsó rakpart Lánchíd és Erzsébet híd közötti szakaszának az autóforgalom előli végleges lezárásával. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara felmérése szerint ez akadályozhatja a térségben a lakosság, a vállalkozások és a közületek ellátását is.

A budapesti vállalkozások többsége nem ért egyet a pesti alsó rakpart Lánchíd és Erzsébet híd közötti szakaszának az autóforgalom előli végleges lezárásával – közölte a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) online konzultációjának eredménye alapján.

A közlemény szerint a felmérés eredményéről Nagy Elek elnök elsőként Karácsony Gergely főpolgármestert tájékoztatta. A közlemény szerint több mint 11 ezer válaszadó 64 százaléka ellenezte a tervet; 69 százalék szerint rontani fogja a fővárosi, autós közlekedési helyzetet, 61 százalék úgy látja, hogy a tervezett intézkedés a helyi vállalkozókra és gazdaságra tekintve is hátrányos következményekkel jár majd.

A tájékoztatás szerint az online kérdőíves közvélemény-kutatást a Századvég Konzorcium végezte 2022. május 13. és 31. között. Az online kitölthető konzultációs kérdőív a BKIK honlapján volt elérhető, és a vizsgált időszakban összesen 11 242 érvényes kitöltés született.

A többségében fővárosi vállalkozók és alkalmazottaik által kitöltött internetes véleménykutatás eredménye összecseng a kamara szakembereinek meglátásával, amely szerint a tervezett intézkedés tovább ronthatja Budapest gépjárművel történő átjárhatóságát, újabb nehézséget jelent majd az érintett területen működő vagy ott szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára, akadályozhatja a lakosság, a vállalkozások és a közületek megfelelő ellátását – jelezte a kamara.

A BKIK arra kéri a döntéshozókat, hogy a rakpart fejlesztése során vegyék figyelembe a Budapesten szolgáltató vállalkozások véleményét és szempontjait, és olyan koncepciót dolgozzanak ki, amely a közvetlen és közvetett hatásokkal is számolva minden fővárosi szereplő érdekeit figyelembe veszi. A budapesti kamara ezért a budapesti vállalkozások körében végzett online konzultáció eredményeit eljuttatta a főváros vezetésének, egyúttal jelezte részvételi szándékát a szakmai egyeztetésekben.

Az online konzultáció eredménye alapján közölték azt is, hogy a teljes lezárás helyett az utóbbi években megszokott időszakos lezárási protokollt ugyanakkor a kitöltők kétötöde támogatná, 56 százalékuk azonban ezzel sem értene egyet.

A BKIK jelezte: egyetért a Magyar Autóklubnak a főváros tervezett intézkedését vitató állásfoglalásával, ezért indította el az online konzultációt a budapesti vállalkozások körében. A kezdeményezéshez időközben csatlakozott a mintegy 4200 tagot számláló Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, a NiT is.

Forrás: MTI

Nyitókép: A pesti alsó rakpart (Fotó: Google maps)

Összesen 3 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


Egy idoben felmerultek olyan tervek, hogy a forgalmat lesullyesztik a rakpart jelenlegi szintje ala, majd ujbol lefedik, kvazi egy a rakpart alatt futo alagutat hoznanak igy letre, es igy a terv szerint mindenki jol jarna - persze ehhez limitalni kell az atmeno forgalom "magassagat". Jo lenne tudni, hogy mi lett ezzel a tervvel, tudja-e valaki. A szimpla lezarassal csak attolnak irdatlan mennyisegu autot mas utakra.
Az irany jo, de nem kiforrott igy meg ez a terv szerintem.


Budapest átszelése hosszanti irányban a rakpartokon bonyolítható le. Ez különösen a budai oldalon fontos, mert Óbudára menet elkeskenyedik az út, kerülőutat a Rózsadombon keresztül lehet csak találni nagy vargabetűvel.
A város másik jelentős forgalmi útja a Nagykörút amelynek biciklisávval szűkítése nemcsak az autósoknak árt, hanem a bicikliseknek is a benzingőz miatt. A Nagykörúti forgalmat sem váltja ki mondjuk a Hungária körút, mert túlságosan távol van a városmagtól.
Karácsony szálljon magába. Azért, mert ő nem autózik még nagyon sokan járnak kocsival és egyáltalán nem szórakozásból ülnek bele az autójukba.


Az észak-déli forgalmat csak a rakpartokon lehet megoldani. A felszin alatti alagút jó ötlet, de amig az nincs nem szabadna lezárni a rakpartotokat.



Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!

Felhasználónév:
Jelszó:

Regisztráció | Elfelejtett jelszó