Alagút épül a Duna alatt – Összekötik a csepeli, a ráckevei és a szentendrei HÉV-et

2019. augusztus 23. 14:30

Elkezdődik a tervezés az északi és a déli HÉV-vonalak korszerűsítésére és a pályák összekötésére. A csepeli és ráckevei gyorsvasutat a Kálvin térig meghosszabbítanák, a három HÉV-pályát pedig egy Duna alatti alagúttal összekapcsolnák.

Régi elképzelés valósulhat meg azzal, hogy a kormány döntése után, uniós támogatással elkezdik megtervezni a csepeli (H7), a ráckevei (H6) és a szentendrei (H5) HÉV-vonalak összekötését és felújítását – írja a csepel.hu A beruházással kapcsolatos tervezési feladatok elvégzésére 13,7 milliárd forintot szánnak uniós projekt keretében. A főváros északi és déli gyorsvasútjait érintő fejlesztések előkészítése nagy előrelépést jelent majd a közlekedésben az agglomerációban élők számára.

A szentendrei HÉV egyik megállója (Forrás: obuda.hu)

A tervezés előkészítő fázisában három célra összpontosítanak. Az egyikben a csepeli és a ráckevei HÉV-vonalak korszerűsítését, összekapcsolását, valamint a Kálvin térig érő meghosszabbítását tervezik. A másikban a szentendrei HÉV-vonal felújítását készítik elő. A
harmadikban részletes tanulmányt készítenek arról, hogyan kapcsolják össze a főváros északi és déli gyorsvasútjait, vagyis a szentendrei és a csepeli-ráckevei HÉV-et a Duna alatt. 

A célok között szerepel, hogy átszállásmentesen, vagy legalábbis kevesebb átszállással lehessen eljutni Budapest déli részéről északra. Közvetlen kapcsolatot teremtenének a belvárosi metróvonalakkal.

Új HÉV-járműveket állítanának forgalomba, növelnék a szerelvények utazási sebességet, javítanák az utazási komfortot és az utasok tájékoztatásának színvonalát. Rendezik és megszépítik a HÉV-vonalak környezetét, amely kiterjed a műemléki tárgyak megóvására.

A ráckevei HÉV (Forrás: Wikipedia)

A csepeli és a ráckevei gyorsvasutak fejlesztésénél figyelembe kell venni a kapcsolódó közúti hálózat rendezését, az autóbuszvonalakkal való összeköttetését, a megállók körüli parkolók kialakítását. Bizonyos helyeken meg kell oldani, hogy a szintbeli közúti és vasúti kereszteződésekben ne legyen fennakadás a forgalomban. Az összes HÉV-vonal közül a szentendrei bonyolítja le a legnagyobb forgalmat.

A H5 HÉV végállomása Szentendrén (Forrás: veke.hu)

Korszerűsítése során vizsgálják a nyomvonal lehetséges változásait és az állomások számának növelését. A három HÉV-vonal felújításának és összekötésének tervezési előkészítéséről már tavaly novemberben döntött a kormány, augusztus 10-én pedig az uniós projekt nyertesét is kihirdették.

A nyertes a KKBK Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja Nonprofit Zrt. A beruházás kitűzött céljait várhatóan 2023. december 31-éig teljesítik.

Forrás: csepel.hu

Nyitókép: A csepeli HÉV (Forrás: csepel.hu)

Összesen 2 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


"részletes tanulmányt készítenek arról, hogyan kapcsolják össze a főváros északi és déli gyorsvasútjait, vagyis a szentendrei és a csepeli-ráckevei HÉV-et a Duna alatt. "
------------------------------------------------------------
Ha olyan gazdag lesz az ország, mint Amerika, nos akkor tervezzünk a Duna alatt futó vonatot.
A legfontosabb az lenne, hogy a 40+ éves HÉV kocsikat lecserélik valami korszerűbbre.


Igen időszerű lenne a 40eves kocsikat korszerubbre cserélni persze ahhoz atepitett megallok rá is szükség lenne.
Én bízom, hogy ez nemsoká meg is valosulni. Ugyanis max 2ev és jönnek a Szentendrei vonalra az új szerelvények.

HAJRÁ Szentendre



Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!

Felhasználónév:
Jelszó:

Regisztráció | Elfelejtett jelszó