Elkészültek a 3-as metró déli szakaszának látványtervei

2020. február 5. 17:00

Elkészültek a Népliget, az Ecseri út, a Pöttyös utca, a Határ út metrómegállók látványtervei. A 3-as metró déli szakaszának rekonstrukciója várhatóan őszre fejeződik be, megmutatjuk, milyenek lesznek az állomások.

Elkészültek a 3-as metró déli szakasza állomásainak látványtervei – olvashatjuk a m3felujitas.hu oldalon. A BKK itt bemutatja a Népliget, az Ecseri út, a Pöttyös utca, a Határ út állomásainak tervezett arculatát. A közlemény szerint a nemrég megújult Kőbánya-Kispest végállomáson jelentős változás nem várható.

Az építészeti tervezés fő célkitűzése az utasforgalmi terek általános műszaki és esztétikai megújítása, frissítése, a vonalra jellemző újszerű arculat kialakítása volt, az állomások egyedi jellegének részbeni megtartásával. A tervek szerint 2020 őszén már korszerű terekkel találkozhatnak az M3-as metró utasai a vonal déli szakaszán.

A Pöttyös utca megálló látványterve (Forrás: m3felujitas.hu)

Ilyen lesz a Pöttyös utca metróállomás épülete (Forrás: m3felujitas.hu)

A Népliget megálló látványterve (Forrás: m3felujitas.hu)

Az Ecseri út megálló látványterve (Forrás: m3felujitas.hu)

Így a Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér között teljesen felújított, korszerű állomásokon lehet majd a szerelvényekre felszállni.

A déli vonalrész átadása után, várhatóan ősszel indul a középső szakasz felújítása: ekkor a Nagyvárad tér és a Lehel tér között zárják le a metróvonalat a forgalom elől.

Ugyanakkor már előzőleg elkezdődik négy megálló rekonstrukciója: az Arany János utca és a Ferenciek tere állomáson márciustól, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák állomáson pedig júliustól az őszi teljes lezárásig megállás nélkül haladnak át a szerelvények.

 

Várhatóan ősszel indul a középső szakasz felújítása: ekkor a Nagyvárad tér és a Lehel tér között zárják le a metróvonalat a forgalom elől (Fotó: wikipedia.hu)

A változásokhoz kapcsolódóan a BKK és a BKV Zrt. részletes tájékoztatást ad majd, kitérve az ajánlott útvonalakra és átszállási pontokra is. A metrópótlással kapcsolatban minden fontos információ elérhető a www.bkk.hu/m3felujitas címen a „Forgalmi információk" és az "Interaktív térkép” menüpont alatt – közölték.

Forrás: m3felujitas.hu, bkk.hu

Nyitókép: A Határ út megálló látványterve (Forrás: m3felujitas.hu)

Összesen 4 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


Tisztelt Tervezők!

A látvány megnyerő, ám számomra (is) elszomorító!
Tisztelettel kérem és várom válaszukat a következő kérdésekre:
1./Mi akadályozza meg a tervezőket, kivitelezőket s főleg a megrendelőket abban, hogy az utazóközönség véleményét is kikérjék a megvalósítás előtt?
2./ Mi az akadálya a minimális "AKADÁLYMENTESÍTÉS" MEGVALÓSÍTÁSÁNAK?
Nevezetesen, hogy a lépcsők legalább egyik oldalán, vagy -a szélesség adta lehetőséget kihasználva esetleg- közepén egy olyan szélességű RÁMPA!!! kerüljön kialakításra, ahol egy babakocsi, egy kerékpár, egy kerekes nagy súlyú poggyász mozgatására legyen lehetőség.
Kifogásnak NEM TUDOM ELFOGADNI, a HELY HIÁNYA, esetleg a FORGALOM LASSÍTÁSA érvelést, mert a korlátba kapaszkodó, esetleg botra támaszkodó és a csomagját lépcsőfokonként vonszolgató szerencsétlen utasok és csomagjaik több ideig, több helyet -esetleg - több balesetveszélyes szituációt jelentenek!
3./ Mi motiválja a tervezőt, kivitelezőt s főképpen a megrendelőt arra, hogy a közel 30 éve létező "AKADÁLYMENTESÍTÉSRŐL" szóló törvényt vagy az "ESÉLYEGYENLŐSÉGRŐL" szóló törvényt FIGYELMEN KÍVÜL HAGYJA!!!???
4./ Milyen módon látják beilleszthetőnek a kormány "CSALÁDBARÁT POLITIKÁJÁBA" azt a diszkriminációt, amely konkrétan a családok ellen valósul meg, azzal, hogy BABAKOCSIVAL a fiatal szülők, de -a sajnos- életük során MOZGÁSÁBAN KORLÁTOZOTTÁ váló nagyszülők sem tudják megterhelés nélkül használni az állomások lépcsőit!?
5./ Milyen módon látják beilleszthetőnek a lépcsők XIX. századi formáját a korszerű KÖRNYEZETTUDATOS nagyvárosi közlekedés-kultúra elterjesztésébe, - nevezetesen, hogy minél többen és gyakrabban éljenek a tömegközlekedési eszközök használatával?
6./ Ha már mindenképpen ragaszkodnak a lépcsőkhöz, minek köszönhető, hogy a lépcsők függőleges elemei nem egysíkúak, -vagy más megközelítésben - a vízszintes elemek kiálló részei kijjebb álljanak? Tudnak-e róla, hogy ezekben a "fogakban" a FELFELÉ VONSZOLT KEREKES TÁRGYAK - minden foknál - ELAKADNAK pluszban nehezítve a cipekedést!!!
7./ Az esetleges balesetekért, károkért - fizikai, egészségi, anyagi, erkölcsi stb. - ki és milyen módon vállal felelősséget, illetve áll helyt?
8./ Gondoltak-e arra hogy bárki,- aki a mozgásában fitt, rugalmas ember- bármely okból bármikor kerülhet olyan helyzetbe, amely mozgásában korlátozza, - és rendelkeznek-e e téren elvárható megfelelő empátiával?
Nagy örömömre szolgálna,
-ha kérdéseim, felvetéseim látható változást eredményeznének.
-ha pontonként konkrét megalapozott válaszokat kaphatnék.
-ha nem semmitmondó általánosításokat tartalmazó szöveg lenne a válasz
-ha írásom nem maradna válasz nélkül!

Jó egészséget!
Akadálymentes jó hangulatú biztonságos közlekedést kívánok mindenkinek!
Üdvözlettel:
Balázsné M Mária

Kérdésem továbbá, hogy hozzászólásom eredeti szövegét hol, mely felületen lehet változatlan formájában olvasni?
Üdv.: BnéMM


Szépek a látványtervek, de nem értem, miért kell a nem rég készült állomások eredeti kinézetét megváltoztatni? Elég lett volna az eredeti felújítása. Arról nem is szólva, hogy eredetileg az állomás neveket mutató tábla világított és jól észrevehető volt a kocsikból is. Ez a világító kijelző pár évvel ezelőtt megszűnt, és pl. egy külföldi csak nyújtogatja a nyakát, hogy megállapítsa melyik állomáson van. Az északi szakasz már átadott állomásain sincs jól észrevehető kiírás. Legalább egy világító LED sort tegyenek a táblák fölé utólag. Szerintem megoldható lenne.


"a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák állomáson pedig júliustól az őszi teljes lezárásig megállás nélkül haladnak át a szerelvények"
Ennek mi értelme, hogy egymást követő állomásokat egyszerre zárnak le?


Ennyi. Gyakorlatilag az történt, hogy egy régen elhanyagolt lakást kifestettek, itt-ott más lett a fal színe. A fejlesztés ebben szinte nulla. Még a szekrényt sem tették odébb.



Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!

Felhasználónév:
Jelszó:

Regisztráció | Elfelejtett jelszó