Mint korábban beszámoltunk róla, a március 18-i megállapodás szerint a kormány átvállal és finanszíroz három fővárosi fejlesztést: megújulnak a pesti rakpartok, megvalósul a budai fonódó villamos déli meghosszabbítása, valamint a kelenföldi buszpályaudvar teljes felújítása és 1500 férőhelyes P+R parkoló építése.
2021. március 31-én a hivatalos értesítőben megjelent a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának 2/2021-03-18/FKT határozata, mely szerint a rakpartok fejlesztését a kormány átvállalja a Fővárosi Önkormányzattól és a rakpart fejlesztését a Budapest Fejlesztési Központ valósítja meg a kormány finanszírozásában. Ennek részleteiről Vitézy Dávid, Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója számolt be a Facebook-oldalán.
A pesti rakpart látványterve (Forrás: Facebook/Vitézy Dávid)
A rakpartok fejlesztése a határozat szerint a következő elemekre terjed ki:
1. A pesti alsó rakparton új sétány, új közterek, új zöldfelületek létrehozása végig a Kossuth Lajos tértől a Bálnáig, a korábbi tervpályázat eredményei és a korábban elkészült tervek szerint. A munkák több ütemben zajlanak majd, első lépésben a fővárosi beruházásban most induló rakparti vízcső-beruházás után kezdődhetnek meg.
Új sétány, új zöldfelületek és új közterek lesznek (Forrás: Facebook/Vitézy Dávid)
Széles sétány a víz közelében (Forrás: Facebook/Vitézy Dávid)
2. Megújul a Lánchíd pesti hídfője, a Széchenyi István tér is, eltűnik a közúti körforgalom, az autók helyét új köztér veszi át a Magyar Tudományos Akadémia előtt, a Lánchíd és a József Attila utca közötti forgalom a tér megkerülése nélkül haladhat majd mindkét irányban a tér déli oldalán. A Széchenyi István térre a tervpályázaton született koncepció, de a részletes tervezés még csak most indulhat meg.
A Széchenyi István téren eltűnik a közúti körforgalom, az autók helyét új köztér veszi át (Forrás: Facebook/Vitézy Dávid)
3. A Belgrád rakparti szakaszon a 2-es villamos pályája is megújul, az alsó és felső rakpart forgalma egyesül, szimmetrikus, új közúti elrendezés jön létre, a villamospályával középen.
4. Megújul a Közraktár utca, a BKK korábbi (még 2013-14-ben készített) tervei szerint, irányhelyes kerékpársávokkal, így mentesítve a Bálna előtti sétányt és a Nehru partot a kerékpáros forgalomtól.
A munkák több ütemben zajlanak majd (Forrás: Facebook/Vitézy Dávid)
5. A Közraktár utcától délre a H6-os és H7-es hévek fejlesztésével csatlakoznak az összefüggő rakparti sétányhoz: az új Boráros téri hév-állomás fejlesztésével megújul és gyalogosbarátabb, zöldebb lesz a Boráros tér, jelentősen csökken a közutak és a buszvégállomás által elfoglalt terület.
A hév tervezett föld alá helyezésével pedig a Petőfi hídtól délre folytatódhat a rakparti sétány a vágányok helyén a Művészetek Palotájáig. Onnan tovább pedig az új Atlétikai Központ környezetében a kormány és a IX. kerület polgármestere között létrejött megállapodás szerint megvalósítandó új közpark és rakparti sétány folytatódik majd. Ezek az elemek mind tervezés alatt állnak a BFK megbízásából jelenleg is.
Nyitókép: Folytatódik a pesti rakpart felújítása (Forrás: Facebook/Vitézy Dávid)
Hozzászólások
Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!
Bejelentkezés Regisztráció