Átadták a Deák Ferenc tér és a Ferenciek tere megújult állomásait a 3-as metró vonalán

A cikk angol nyelvű változata: The renewed Deák Ferenc Square and Ferenciek Square stations on metro line 3 were handed over

2023. január 23. 15:00

Január 23-án kora délután megnyitották az utasforgalom előtt a Ferenciek tere és a Deák Ferenc tér állomást a 3-as metró vonalán, így Kőbánya-Kispest és a Deák Ferenc tér között már jár a metró. A metróvonal teljes felújítása idén májusban fejeződik be.

Átadták a Deák Ferenc tér és a Ferenciek tere felújított állomásait a 3-as metró vonalán hétfőn – írja az MTI. 

Navracsics Tibor területfejlesztési miniszter a Deák Ferenc téri állomáson, az átadással egybekötött sajtótájékoztatón úgy fogalmazott: „miközben időről időre politikai viták üthetik fel a fejüket a kormány és a főváros vezetése között, szerintem ezeken túl kell néznünk: stratégiai értelemben, középtávon és hosszú távon is.” Budapest fejlődése, az itteni szolgáltatások színvonalának emelése, az itt élő emberek elégedettsége mindannyiunk közös érdeke – jelentette ki.

A miniszter emlékeztetett, a metrófelújításhoz az Európai Unió (EU) és a kormány is jelentős összeggel járult hozzá. Navracsics Tibor elmondta: Budapest is „kiválóan helytáll” egy nagyon szoros nagyvárosi és fővárosi régiók közötti versenyben, ahol Varsóval, Béccsel, Pozsonnyal, Bukaresttel, Zágrábbal vagy éppen Münchennel, Berlinnel szemben kell teljesítenie. „Magyarország számára is érdek az, hogy Budapest helyt tudjon állni ebben a versenyben” – hangsúlyozta.

A miniszer elmondta, kalkulációik szerint az ország lakosságának nagyobbik részének, körülbelül 5-5,2 millió embernek kell gyakrabban, akár naponta Budapestre jönnie. Budapest gazdasági erejéből, kulturális „kisugárzásából” adódóan nem csupán Magyarország, Közép-Európa, de Európa, az EU egyik központja is – jelentette ki Navracsics Tibor. Közölte, a metrófelújítás ebből adódóan egy jelentős állomás Budapest és az ország versenyképessége szempontjából.

A Ferenciek tere felújított állomása a 3-as metróvonalon (Fotó: MTI/Balogh Zoltán)

Karácsony Gergely főpolgármester azt mondta: Budapest és a fővárosi közösségi közlekedés fejlesztése nemcsak a budapestiek, hanem az agglomeráció és az egész ország ügye. Mint megjegyezte, a 3-as metrón naponta félmillió ember utazik. A nemzet fővárosának fejlesztése, nemcsak városi, hanem nemzeti ügy – tette hozzá.

A főpolgármester szólt arról is: rajtunk múlik, hogy a metrófelújítás kivétel lesz-e, amely „erősíti azt a szabályt, hogy viszonylag ritkán örülhetünk ilyen közös sikereknek, és ritkán örülhetünk annak, hogy az adófizetők pénzét hasznos dolgokra használjuk fel”. Rajtunk múlik, hogy lesz-e még ilyen több is, vagy pedig ez egy szabályt erősítő kivétel, és a politikai vitákban elvész a közös cél: Budapest és a fővároson keresztül Magyarország versenyképességének erősítése – mondta. Karácsony Gergely kitért arra is, hogy a következő hétéves uniós ciklusban elvileg lehet pénz a Göncz Árpád városközpont fejlesztésére és számos más közlekedési projektre. A főpolgármester arra biztatta Navracsics Tibort, hogy „azt a zárolt 55 százalékot is hozza el Budapestnek és Magyarországnak”.

Karácsony Gergely köszönetet mondott a felújításban közreműködőknek, a többiek mellett a kormánynak és az EU-nak a forrásokért, Tarlós István volt főpolgármesternek és az előző városvezetésnek a munkájukért, a BKV-nak és a Budapesti Közlekedési Központnak (BKK), valamint a főpolgármester megköszönte a budapestieknek a türelmét.

Még négy állomás felújítása van hátra, és a tervek szerint idén májusban befejeződik a 3-as metróvonal teljes felújítása (Fotó: BKK)

Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója elmondta, a két állomás átadásával a metrófelújítás a végéhez közeledik. A most átadott állomások felújítása 2020-ban kezdődött, és mintegy 20 milliárd forintba került. Közölte, a 3-as metróvonal felújítása meghaladja a 220 milliárd forintot. A rekonstrukció egyik legnagyobb nehézségének azt nevezte, hogy úgy kellett felújítani a metrót, hogy közben szakaszosan közlekedtek a szerelvények. Bolla Tibor azt mondta, négy állomás felújítása van még hátra, és a tervek szerint 2023 májusában befejeződik a 3-as metróvonal teljes felújítása.

A BKK sajtóanyaga szerint márciusban átadják az utasforgalomnak az Arany János utca és a Nyugati pályaudvar állomásokat, valamint a Dózsa György úti állomást már akadálymentes elérhetőséggel. Ezt követően a 3-as metró már a teljes vonalon közlekedik majd, de a Nagyvárad tér és a Lehel tér állomásokon a szerelvények nem állnak meg. A metrópótlás megszűnik, a két előbbi állomás állomáspótló járatokkal lesz megközelíthető.

A Nagyvárad téri és Lehet téri felújított állomások a tervek szerint májusban nyílnak meg az utasforgalom előtt, és ezzel befejeződik a 3-as metróvonal rekonstrukciója. A felújítást követően minden állomás akadálymentesen elérhetővé válik – írták.

A Deák Ferenc tér felújított állomása a 3-as metróvonalon a mozgólépcsővel (Fotó: MTI/Balogh Zoltán)

A Deák Ferenc tér felújított állomásának peronja (Fotó: BKK)

A BKK korábbi tájékoztatása szerint este 9 óráig – amellett, hogy délutántól a 3-as metró a Deák Ferenc tértől már közlekedik Kőbánya-Kispest felé – a Göncz Árpád városközponttól a Kálvin térig járnak még a pótlóbuszok, utána az eddig megszokott esti közlekedési rend szerint Kőbánya-Kispestig mennek.

Keddtől hétköznap napközben két szakaszon, Kőbánya-Kispest és a Deák Ferenc tér, illetve a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró. A Deák Ferenc tér és a Göncz Árpád városközpont között továbbra is az M3-as, illetve a Nyugati pályaudvar és a Göncz Árpád városközpont között az M3A metrópótló autóbusszal is lehet utazni.

Hétköznap esténként és hétvégén továbbra is a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró, Kőbánya-Kispest és a Göncz Árpád városközpont között az M3-as pótlóbusszal lehet utazni. A Nagyvárad térnél – az állomás felújítása miatt – a Kőbánya-Kispest és a Deák Ferenc tér között közlekedő szerelvények továbbra sem állnak meg.

A felújítás befejezése után minden metróállomás akadálymentessé válik (Forrás: BKK)

Forrás: MTI

Nyitókép: A Ferenciek tere felújított állomása a 3-as metróvonalon 2023. január 23-án (Fotó: BKK)

Összesen 8 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


Egyszerűen nem értem, miért nem tudják megvilágítani az állomásnév táblákat!?

Válaszok:
Sándor | 2023. január 24. 00:27

Az elején kellett volna rá gondolni, hogy a falban odáig menjen a villanyvezeték. Márpedig Karácsonynak és a negyven tanácsadónak a gondolkodás nem erőssége.


Ahogyan neked sem. Szarlós pista bezzeg maga szerelte volna végig a villanyvezetéket a teljes vonalon, igaz?. Ő mindenhez IS értett. Ja nem csak baromságokat hablatyolni, meg s.gget nyalni abban volt profi. De ha már Geri tanácsadói nem gondoltak erre, a roppant fontos dologra, miért nem segítettek be orbi tanácsadói, akik nyilván társadalmi munkában dolgoznak, teljesen ingyen. De a legegyszerűbb ha szemüveget cserélsz akkor látni fogod a feliratokat.

Válaszok:
Sándor | 2023. január 24. 12:12

Figyelj Ökör! "Szalós Pista" azaz Tarlós István nem maga húzta volna be a vezetéket, de gondolt volna rá. Miért nem segítettek a "orbi" tanácsadói? Talán fordítsuk meg a kérdést, miért kapják a milliós fizetésüket ennek a pojácának a tanácsadói?
Amúgy tényleg szánalmas, hogy más országokban, legalábbis sok más országban világítanak az állomásokat jelző táblák, nálunk nem. Jártam olyan helyen is ahol a buszmegálló táblája is világított este amikor bekapcsolták a közvilágítást. Műszakilag ez nem nagy probléma, csak némi figyelmet igényel. Persze olyan emberektől akik soha nem járnak metróval vagy busszal, csakis bazinagy hivatali kocsikkal nem lehet elvárni, hogy az Istenadta Nép számára megfelelő dolgokat csináljanak. Ők ugyebár magasan a plebs fölött vannak, és aki a sötétben nem látja a buszmegállót az vegyen szemüveget. Pedig, ha a buszvezetőt kérdezik az is igent mond erre, mert neki is segít, nemcsak az utasnak.
Szerintem a buszmegállók világító táblái is fontosabbak egy nagyvárosban, mint a méhlegelők és a rovarhotelek. A metróban, lent a sötétben különösen fontos lenne a világító tábla.
Ráadásul ez nem politikai kérdés, ez ember hozzáállás kérdése, és kormánypárt vagy ellenzék, bárki csakis abból a szempontból ítélheti meg, hogy kell-e, hasznos-e az embereknek.


Emlékszem rá, amikor a 3-as metró 1. szakaszát átadták 1976-ban a Deák tér és a Határ út között, belülről fénycsővel megvilágított táblák mutatták az állomásneveket. Néhány évre rá, még jóval a felújítás előtt, a fénycsöveket kiszedték ezekből, most pedig eleve világítás nélküli feliratokat helyeznek el. Kinek volt ez az őrült ötlete?

Válaszok:
Sándor | 2023. január 29. 01:58

A 2. metrón ugyanez a helyzet. Kezdetben piros táblákon belül fénycsöves világítás volt. Ma a LED világítás nevetségesen kicsi áramot igényel és igen tartós. Svédországban minden buszmegálló tábla világít, az üvegfalú fülkékben is van világítás, az utasok akár újságot is tudnak olvasni. Este a buszvezető 100 méterről látja, hogy vannak-e a megállóban buszra várakozó utasok.
Ez, mint írtam emberi hozzáállás kérdése. A mostani városvezetés többet foglalkozik a méhekkel és a rovarokkal (rovarhotel, méhlegelő), mint az emberekkel.


Gratulálok, találtak egy "hibát", amin jól lehet csámcsogni, fröcsögni! Erre képes itt mindenki, jobbról balról megy a köpködés! Nagyom unalmasak és szánalmasak...
A terveket Tarlós rendelte és ő is kezdte el a munkát, Karácsony meg befejezi, a kevés közös munkája a két oldalnak...
Szerintem kifejezetten minőségi, szép munka az egész felújítás, függetlenül attól ki döntött róla!
Naponta használom, fel se tűnt, hogy a táblák nem világitanak, mert jól olvashatóak és jól meg vannak világítva közvetetten! Ahogy a minden állomás világos és jól lehet bennük tájékozódni


Nyilván egy pesti utas egy idő után megismeri az állomásokat már a burkolatból is, de egy vidéki, vagy egy külföldi csak nyújtogatja a nyakát, hogy melyik állomáson van. A kocsikból nem látni, a táblákat. Tényleg nem értem miért nem világítják meg ezeket. Ráadásul az eredeti átadáskor meg voltak belülről világítva, a 2-es metrón piros, a 3-as metrón kék színű táblák.



Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!

Felhasználónév:
Jelszó:

Regisztráció | Elfelejtett jelszó